Представяйки радикално отклонение от корените си на мускулест автомобил, Ford представя изцяло новото Capri - стилен електрически SUV. Създаден върху платформата MEB на Volkswagen, Capri споделя своето ДНК с Ford Explorer EV. Казано по-просто, той е близък братовчед на VW ID.5, докато Explorer по същество е преработен ID.4. Този нов Capri се отказва от всякаква механична връзка с оригиналния модел на базата на Ford Cortina. С дължина 463,4 см, широчина 187,2 см и височина 162,6 см, Capri може да се похвали с междуосие от 276,9 см. Тези данни са близки до тези на VW ID.5.
Базовият Capri разполага със задвижване на задните колела от един електрически двигател. Този двигател развива 282 конски сили и въртящ момент от 542 нютон метра. С тази конфигурация Capri спринтира от 0 до 100 км/ч за 6,4 секунди и достига максимална скорост от 192 км/ч. Ford оборудва Capri с литиево-йонна никел-манганово-кобалтова (Li-NMC) батерия с капацитет 77 kWh, която предлага целеви пробег по WLTP от 628 км.
При преминаване към варианта с два двигателя се въвежда преден електромотор, който превръща Capri в машина със задвижване на всички колела. Тази конфигурация осигурява комбинирана мощност от 335 к.с. и въртящ момент от 678 нютон метра отразяващи VW ID.5 GTX. Времето от 0 до 100 км/ч се свива до 5,3 секунди, което е с 1,1 секунди по-добро постижение от модела със задно задвижване.
Двумоторното Capri се възползва не само от допълнителен електромотор, но и от малко по-голяма батерия с капацитет 79 kWh. Това се отразява на по-бързото време за зареждане - зареждане от 10 до 80 процента отнема само 26 минути при максимално поддържаната скорост от 185 kW. Въпреки това пробегът леко намалява до 592 км в сравнение с модела със задвижване на задните колела.
В сравнение с леките Capris от миналото, електрическият SUV е доста по-тежък. Базовият модел тежи внушителните 2100 кг, а върховият вариант с AWD накланя везните на 2200 кг.
Подобно на Explorer EV, новият Capri слиза от поточната линия в Кьолн, Германия. Цените в Европа започват от 51 950 евро .