Отидете към основна версия

2 528 15

Tesla може да се откаже от революционните си батерии 4680

  • tesla-
  • клетки-
  • 4680-
  • батерия

Нови слухове поставят под въпрос съществуването на клетките

Батерийните клетки 4680 на Tesla бяха обявени за революционна технология, обещаваща по-дълъг пробег, по-бързо зареждане и по-ниски производствени разходи за електромобилите на Tesla. Последните доклади обаче сочат, че компанията може да се сблъска с някои предизвикателства при разширяването на производството.

Ключовата иновация в клетките 4680 е използването на сух процес на нанасяне на покритие върху катода, който замества традиционния метод. Въпреки че Tesla успешно прилага този подход за анода, продължават да съществуват трудности с катода, което пречи на клетките да постигнат пълния си потенциал.

Понастоящем само Tesla Cybertruck използва клетките 4680, с кратък пробен период в някои автомобили Model Y, произведени в тексаската фабрика Gigafactory.

Според The Information Илон Мъск е подчертал необходимостта от значително намаляване на разходите и увеличаване на производството до края на годината. Освен това докладите предполагат опасения за потенциален срив на клетките по време на работа, което подтиква към по-нататъшни усилия за развитие.

Неназовани източници предупреждават, че Tesla може да се откаже от 4680 клетките, ако тези проблеми не бъдат решени до края на 2024 г. Обявени през 2020 г., тези клетки бяха предвидени като решаващи за постигането на електрически автомобил за масовия пазар на стойност 25 000 долара. Изглежда обаче, че непредвидени пречки при разработването забавят постигането на тази цел.

В края на миналата година за първи път бе съобщено за предизвикателства, свързани с управлението на топлината при широкомащабно производство. Процесът на сухо нанасяне на покритието върху катода е податлив на разтопяване поради огромната топлина, генерирана по време на производството на батерията. Освен това Tesla съобщи, че е срещнала трудности при увеличаване на производството на електроди, въпреки че се стреми към осем производствени линии, предназначени за 4680 клетки до края на 2024 г.

Интересно е, че на фона на тези съобщения за производствени проблеми, отделен доклад от Китай предполага, че Tesla може да започне масово производство на 4680 клетки на китайския пазар до края на тази година.

Бъдещето на батерията 4680 на Tesla остава неясно. Въпреки че технологията е изключително обещаваща, ефективното увеличаване на производството изглежда е сериозна пречка. Само времето ще покаже дали Tesla ще успее да преодолее тези предизвикателства и да разгърне пълния потенциал на клетките 4680.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 11 гласа.

Свързани новини