20 Юли, 2024 14:29 2 524 15

Tesla може да се откаже от революционните си батерии 4680

  • tesla-
  • клетки-
  • 4680-
  • батерия

Нови слухове поставят под въпрос съществуването на клетките

Tesla може да се откаже от революционните си батерии 4680 - 1

Батерийните клетки 4680 на Tesla бяха обявени за революционна технология, обещаваща по-дълъг пробег, по-бързо зареждане и по-ниски производствени разходи за електромобилите на Tesla. Последните доклади обаче сочат, че компанията може да се сблъска с някои предизвикателства при разширяването на производството.

Ключовата иновация в клетките 4680 е използването на сух процес на нанасяне на покритие върху катода, който замества традиционния метод. Въпреки че Tesla успешно прилага този подход за анода, продължават да съществуват трудности с катода, което пречи на клетките да постигнат пълния си потенциал.

Понастоящем само Tesla Cybertruck използва клетките 4680, с кратък пробен период в някои автомобили Model Y, произведени в тексаската фабрика Gigafactory.

Според The Information Илон Мъск е подчертал необходимостта от значително намаляване на разходите и увеличаване на производството до края на годината. Освен това докладите предполагат опасения за потенциален срив на клетките по време на работа, което подтиква към по-нататъшни усилия за развитие.

Неназовани източници предупреждават, че Tesla може да се откаже от 4680 клетките, ако тези проблеми не бъдат решени до края на 2024 г. Обявени през 2020 г., тези клетки бяха предвидени като решаващи за постигането на електрически автомобил за масовия пазар на стойност 25 000 долара. Изглежда обаче, че непредвидени пречки при разработването забавят постигането на тази цел.

В края на миналата година за първи път бе съобщено за предизвикателства, свързани с управлението на топлината при широкомащабно производство. Процесът на сухо нанасяне на покритието върху катода е податлив на разтопяване поради огромната топлина, генерирана по време на производството на батерията. Освен това Tesla съобщи, че е срещнала трудности при увеличаване на производството на електроди, въпреки че се стреми към осем производствени линии, предназначени за 4680 клетки до края на 2024 г.

Интересно е, че на фона на тези съобщения за производствени проблеми, отделен доклад от Китай предполага, че Tesla може да започне масово производство на 4680 клетки на китайския пазар до края на тази година.

Бъдещето на батерията 4680 на Tesla остава неясно. Въпреки че технологията е изключително обещаваща, ефективното увеличаване на производството изглежда е сериозна пречка. Само времето ще покаже дали Tesla ще успее да преодолее тези предизвикателства и да разгърне пълния потенциал на клетките 4680.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пилотът Гошу

    16 4 Отговор
    Еееее ся ще дойде оня електриковият и ще почне да си посипва главата с пепел … Що сте толкова жестоки с него, той вече агитираше и клошарите да се возят с Тесли…

    Коментиран от #5, #8

  • 2 гост

    7 7 Отговор
    Едва ли ще има някакви трудности ако измести производството в Норвегия. Тук дори и лятото е хладно, така че генерираната топлина няма да е никакъв проблем.
  • 3 Това означава,

    16 2 Отговор
    че не са революционни.
  • 4 ТтттТ

    16 5 Отговор
    Абе трябва да се спере с това безумие наречено електромобили.Разбирам,че се налага да се търсят и други варианти освен ДВГ--но явно не това е пътя.Заради някакви си зелени терористи и измишльотините им-в "цивилизованият свят" полудеха и прилагат диктатура спрямо всички нас по повод колите с ДВГ....Политици и интелектуалци говорят всякакви щуротии-само и само да са в крак с модата и да са кулл.....
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 тъй шъй

    9 6 Отговор
    Аз съм си доволен от архаичните клетки -никелметалхидрид в моя хибрид от скучната марка. Имат още 6-7г. гаранция.Даже новите самобръсначки гледам използват същите батерии, а не литиеви. За Тесла и другите не се притеснявам много, защото знам, че са в творческа немощ и 20-30 години надали ще предложат някакви смислени батерии. Пък и този прогрес не е безкраен.

    Коментиран от #7

  • 7 Прогресът не е безкраен

    6 6 Отговор

    До коментар #6 от "тъй шъй":

    Но не забравяй, че прогресът на батериите тепърва започва. Китайското правителство се зае да направи Китай лидер в това отношение.
  • 8 Аз чакам друг

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пилотът Гошу":

    Гостът, който под всяка статия за 46 80 батерии обяснява че Тесла никога не е произвеждала такива батерии и никога не е произвеждала каквито и да е собствени батерии а купува клетки и си сглобява батериите от тях. Така и не е отговорил откъде Тесла купува 4680 батерии?
  • 9 Поредната

    5 1 Отговор
    Статия с гугъл преводач.
  • 10 Реално

    3 6 Отговор
    Пътят на първопроходчиците в труден, обаче после те обират лъвския пай.
    La Fortuna обича смелите
    Има ли действация, има успевация
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Гост

    3 0 Отговор
    Революционните батериите 4680 обявени през 2020 г. си остават само на картинка.Китайците не успяха да ги произведат.

    Коментиран от #15

  • 15 Закъсня

    2 2 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Очаквах още в първия коментар да кажеш че такива клетки не съществуват и статията е фалшива, въпреки че пикапите се произвеждат единствено и само с 46 80 батерии и никакви други.