До 8.2 милиона превозни средства, само в Германия, могат да бъдат засегнати, заради ново безумно предложение на Европейската комисия, която обсъжда пределни стойности за по-стари дизелови превозни средства. В най-лошия случай това може да означава извеждане от експлоатация на автомобили с дизелови двигатели Евро 5 и Евро 6. А само в Германия през 2024 г. ще бъдат регистрирани 4.3 милиона дизелови превозни средства Euro 5.
В текущо производство пред Съда на Европейските общности, Европейската комисия промени правното си становище относно спазването на ограниченията за замърсители по такъв начин, че сега ограниченията трябва да се спазват за всяка ситуация на шофиране, т.е. дори при абсолютно пълно натоварване. Преди това се прилагаше само при стандартизирани, сравними условия на изпитване. Промяната би означавала, че всички дизели с екостанрадти Euro 5 и вероятно също и Euro 6, ще бъдат поставени под въпрос.
Това би означавало, че 8.2 милиона шофьори на автомобили с двигатели вътрешно горене в Германия ще бъдат изправени пред изваждане от експлоатация на колите си, като това, ако се приеме предложението, ще се случи още през тази година, предупреди федералният министър на транспорта Фолкер Висинг в гневно писмо до председателя на Комисията Урсула фон дер Лайен. Той призова за
"прекратяване на антиавтомобилната политика от Брюксел. Хората имат нужда от колите си и не искат да им ги отнемат. Европейската комисия трябва да действа бързо сега."
Основата за това са новите процедури за измерване на емисиите отработени газове, които ЕС иска да промени. В бъдеще стойностите на емисиите вече няма да се измерват в стационарни тестови центрове, а при реални условия на шофиране. Висинг настоява фон дер Лайен бързо да промени разпоредбите, които смята за „съмнителни“, за да ги изясни преди решението на Съда на Европейските общности (ЕС). Целта е „да се избегнат сериозни последствия за милиони засегнати граждани в Европа, което ще се отрази и на всички“.
Според Висинг последиците от решението "не само ще ударят неподготвена автомобилната индустрия, но преди всичко гражданите, които са закупили и използват такива превозни средства, разчитайки на съществуващите разпоредби".
„Европейската комисия и нейният председател изглеждат решени да водят истинска кампания срещу автомобила и индивидуалната мобилност“, скара се той. С техните планове за новата процедура за измерване на емисиите на отработени газове милиони дизелови, а и бензинови превозни средства в Еврпа сега са заплашени от принудително извеждане от експлоатация.
За съжаление, псевдо зелените отново показаха истинското си лице: „Преди изборите говореха за отвореност към технологиите, за да прокарат след това политика за зелена забрана. Не можем да подкрепим това. В Берлин и Брюксел ние настояваме за разумна транспортна политика, която запазва свободата на избор на хората."
Говорителка на ADAC се позова на защитата на съществуващите превозни средства в интервю за Tagesschau и смята дискусиите за заплахата от извеждане от експлоатация за „неуместни“. Засегнатите превозни средства са регистрирани по надлежния ред към момента на въвеждане в експлоатация. „Според юристите на ADAC промените в процедурата за измерване за типово одобрение на превозно средство на по-късна дата не могат да бъдат приложени със задна дата.“ На този фон оперативна забрана би била абсурдна.
Според Wissing тестването на съответствието на автомобила с граничните стойности във всяка ситуация на шофиране извън тестовите центрове е „неосъществимо според текущото състояние на техниката и следователно би представлявало неосъществимо ретроспективно изискване за превозни средства, които в момента са на пътя“. Универсалното прилагане на пределно допустимите стойности би имало значителни последици за целия Европейски съюз, „защото тогава всички коли с Евро 5 ще бъдат поставени под въпрос“. Не могат да бъдат изключени и последствия за части от флотилията с Евро 6.