Отидете към основна версия

4 554 44

Китай забрани на своите автомобилни производители да строят заводи в Русия

  • китайска автопромишленост-
  • русия

Китай не иска неговите производители на автомобили да рискуват парите си в страни като Русия, така че надеждите на Руската федерация да установи производство на автомобили на вътрешния пазар с помощта на китайски компании най-вероятно ще останат напразни.

По информация на Ройтерс, на среща, проведена в началото на юли, Министерството на търговията на Китай е предупредило производителите на автомобили за рисковете, свързани с инвестирането в Русия.

Служители на китайското министерство на търговията "категорично не препоръчват" инвестиране в изграждането на заводи в Русия и Турция, не позволяват инвестиране в Индия и по-меко описват рисковете от изграждане на заводи в Европа и Тайланд.

За да се намалят потенциалните рискове поради геополитически опасения, властите на Поднебесната държава препоръчаха използването на фабрики в чужбина за сглобяване на компоненти, доставяни от Китай.

Руската автомобилна индустрия претърпя катастрофален колапс в резултат на войната срещу Украйна. Поради спирането на фабриките на чуждестранни производители, които напуснаха Русия, производството през 2022 година падна три пъти до най-ниското ниво от разпадането на СССР.

Засега е трудно да се каже как (позицията на китайското правителство) ще се отрази на вече стартираните или планираните проекти, но всички те се правят във вече съществуващи предприятия, в партньорство с руски компании, с изключение на една.

Става дума за Great Wall Motor, който стартира през 2019 година завод за производство на автомобили Haval в района на Тула (Русия). Това също е монтажна фабрика, но с най-висока степен на локализация, плюс това принадлежи на китайска компания.

Въпреки това, дори преди препоръката на властите, китайските автомобилни концерни не се стремяха да развиват производство в Русия, ограничавайки се до сглобяването на своите модели в съоръженията, които се освободиха след оттеглянето на западните концерни.

Както беше отбелязано, Китай вече има проблеми с продажбата на това, което произвежда, тъй като пазарът му расте по-бавно, отколкото са предполагали, а също така има ограничения на САЩ и ЕС. Затова нотата от страна на китайските мласти изглежда целесъобразна.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 38 гласа.

Свързани новини