16 Септември, 2024 13:26 4 258 44

Китай забрани на своите автомобилни производители да строят заводи в Русия

  • китайска автопромишленост-
  • русия
Китай забрани на своите автомобилни производители да строят заводи в Русия - 1

Китай не иска неговите производители на автомобили да рискуват парите си в страни като Русия, така че надеждите на Руската федерация да установи производство на автомобили на вътрешния пазар с помощта на китайски компании най-вероятно ще останат напразни.

По информация на Ройтерс, на среща, проведена в началото на юли, Министерството на търговията на Китай е предупредило производителите на автомобили за рисковете, свързани с инвестирането в Русия.

Служители на китайското министерство на търговията "категорично не препоръчват" инвестиране в изграждането на заводи в Русия и Турция, не позволяват инвестиране в Индия и по-меко описват рисковете от изграждане на заводи в Европа и Тайланд.

За да се намалят потенциалните рискове поради геополитически опасения, властите на Поднебесната държава препоръчаха използването на фабрики в чужбина за сглобяване на компоненти, доставяни от Китай.

Руската автомобилна индустрия претърпя катастрофален колапс в резултат на войната срещу Украйна. Поради спирането на фабриките на чуждестранни производители, които напуснаха Русия, производството през 2022 година падна три пъти до най-ниското ниво от разпадането на СССР.

Засега е трудно да се каже как (позицията на китайското правителство) ще се отрази на вече стартираните или планираните проекти, но всички те се правят във вече съществуващи предприятия, в партньорство с руски компании, с изключение на една.

Става дума за Great Wall Motor, който стартира през 2019 година завод за производство на автомобили Haval в района на Тула (Русия). Това също е монтажна фабрика, но с най-висока степен на локализация, плюс това принадлежи на китайска компания.

Въпреки това, дори преди препоръката на властите, китайските автомобилни концерни не се стремяха да развиват производство в Русия, ограничавайки се до сглобяването на своите модели в съоръженията, които се освободиха след оттеглянето на западните концерни.

Както беше отбелязано, Китай вече има проблеми с продажбата на това, което произвежда, тъй като пазарът му расте по-бавно, отколкото са предполагали, а също така има ограничения на САЩ и ЕС. Затова нотата от страна на китайските мласти изглежда целесъобразна.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 38 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Kaлпазанин

    31 21 Отговор
    Облъчването продължава ,или някой вече натисна копчето
  • 2 ТаУмВзе

    38 31 Отговор
    Праведната Пропаганда си е Лачена! Китайското производство е Пряко свързани със Руските Суровини. Или не се знае, че се строят още 2 влакови линии Русия - Китай. ХАХХАХАХХАХ

    Коментиран от #7, #10, #20, #21

  • 3 Поредна помия!!!

    33 23 Отговор
    Браво на Радо, имаш наченки на мисирка!

    Коментиран от #24

  • 4 Руснаков

    29 22 Отговор
    Правилен подход...санкциите няма да спрат в близко бъдеще...хич даже няма да е скоро...а и Европа е къде,къде по предвидима в сравнение с Крепостните...
  • 5 Тома

    31 16 Отговор
    Сигурно на автора са му дали информация от фолцваген.
  • 6 Специална Военна Опсерация

    22 19 Отговор
    Когато ВВП беше на посещение в Китай, видял автомобилите там и възкликнал:
    "Колко много руски коли имало тук!"

    (ВВП = Вредител Воюевич Предател на Русия)
  • 7 Да бе, да не повярваш!

    29 15 Отговор

    До коментар #2 от "ТаУмВзе":

    Китайската промишленост ползва много вносни суровини, но никога не ги внаса от едно място. Нема закъсат без Русия.

    Коментиран от #8, #36

  • 8 Да, че няма да

    16 6 Отговор

    До коментар #7 от "Да бе, да не повярваш!":

    закъсат няма , но изгодата си е чиста печалба
  • 9 Сталин

    7 11 Отговор
    Китайците - евреите на Азия,книжен тигър
  • 10 Специална Военна Опсерация

    28 22 Отговор

    До коментар #2 от "ТаУмВзе":

    Търговията с Русия се равнява само на 4% от общата външна търговия на Китай.
    Едва ли ще рискуват останалият дял заради някакъв изкукал дедик в Кремъл.
    По-скоро ще купуват на половин цена, чрез бартер и злато, по обиколен път и ще продават на рашките на двойни цени.
    Руснаците, де ще се дянат?
    Какъв друг избор имат, освен да се навеждат пред китайците?
    И да се надяват да не боли много :)
    За благодарности руснаците могат да се обърнат към ВВП!

    Коментиран от #31, #37

  • 11 Късата памет

    19 21 Отговор
    Китай вземат суровини от запада и сащ,нямат икономическа изгода от русия,а и не са забравили.,че раша нападна Китай

    Коментиран от #38

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Винаги лъгаха

    18 9 Отговор
    Факти публикуват тази "новина" вс ден от 1 седмица насам. Което значи, че е лъжа.
  • 14 хъгтфрдхуйк

    14 13 Отговор
    Нищо не е забранявал Китай... Просто партията намекна (с доста строг тон) на производителите си, че ОСНОВНИЯТ ПАЗАР за тях в обозримо бъдеще трябва да бъде Китай... И не е особено желателно милиарди да се инвестират навън...
    И за ужас на козяшките псета китайски коли ще се произвеждат (НЕ сглобяват, а ПРОИЗВЕЖДАТ) в Русия... Ще са няколко марки и модела, но нови ЗАВОДИ ЩЕ ИМА... Простичко е- само поръчките на държавната администрация са достатъчен стимул за инвестиции... А администрацията отдавна е принудена да купува САМО коли произведени в Русия- като няма сега руски Форд и Шкода за полицията купиха няколко хиляди бройки Хавал щото имат завод в Русия...
    Той и Путин няма особен интерес всичко да се прави в Русия... Искаш по-така нова кола (до 3г.)- плащаш 48% мито върху пазарната цена + още над €10 000 други такси, данъци и глупости... Кола произведена в Китай за €50 000 рязко прескача €85 000 и тези €35к директно влизат в хазната... Ако е произведена в Русия хазната ще получи пряко сили €15к... Искаш новичко БМВ Х5 от швабия- няма проблем, гледаш немската цена и добавяш 140%...
  • 15 Софиянец

    15 14 Отговор
    Дезинформация след Дезинформация! Каква ес ценност1

    Коментиран от #16

  • 16 Ночко

    11 10 Отговор

    До коментар #15 от "Софиянец":

    А какво стана със Силата на Сибир 2?Кога го пускат в експлоатация?

    Коментиран от #39

  • 17 Нула

    14 5 Отговор
    Китай имат нулев интерес да създават работни места в Русия
  • 18 Проектът "Москвич"

    12 6 Отговор
    отново на трупчета.

  • 19 Факт

    4 4 Отговор
    Не произвеждат в страни, които имат конкурентни предимства.
  • 20 Хахахаха

    11 7 Отговор

    До коментар #2 от "ТаУмВзе":

    Най-добре да слушаме кокошенко! Той ни лъже най-добре! Хахахаха.

    Коментиран от #32

  • 21 Хахахаха

    14 10 Отговор

    До коментар #2 от "ТаУмВзе":

    И какво като е с руски суровини, не разбрах? Вие копейки трябва да разберете нещо! Рашата получава пари за тези суровини, не ги дава без пари, че някой да им е длъжен за нещо! Аз като отида да си купя нещо от магазина, не съм длъжен за нещо на продавача, защото аз си плащам за покупката! Или това не са ви ясни тези неща? Същото и за газта, която рашата била давала за Европа, че Европа трябвало да бъде благодарна!! И за какво да е благодарна Европа на раша? Европа си плащаше газта и то с доста повече пари, от колкото путлера сега я подарява на Китай! Всъщност рашата, трябва да е била благодарна на Европа, че са купували газта толкова време на висока цена!

    Коментиран от #26, #40

  • 22 УмТаВзе

    11 9 Отговор
    Колкото и да ги хвалиш рашките никой не иска да има нищо общо с тях.

    Коментиран от #41

  • 23 Васил

    9 5 Отговор
    ОООООООООООООО неееееееееееееее нали бяха братя с Китайците а какво стана????

    Коментиран от #42

  • 24 Kaлпазанин

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Поредна помия!!!":

    Това е мъжкото име на m,,,t,,,,,
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 дрфтгъхуйикол

    8 5 Отговор

    До коментар #21 от "Хахахаха":

    Ти за приходите на Русия не се притеснявай, а гледай празния си джоб...
    Руски газ сега купувате няма и 2 ПЪТИ по-малко газ, но на 3 ПЪТИ по-висока цена от преди- интересно дали Русия е на минус, а? Но това е най-малкият ви проблем- някак "изненадващо" цените на много неща имащи общо с Русия рязко скочиха с ПЪТИ... От друга страна бизнесът ви напускащ Русия загуби над $260млрд.- това съвсем ОФИЦИАЛНИ ДАННИ на разни краварски и иврупейски агенции... Може да питаш пичовете от Lloyds колко милиарда загуби си уредиха покрай глупостите с петрола... Грешка- питай ги колко ДЕСЕТКИ милиарда са им загубите...

    Но си прав де- всеки си плаща за ресурсите, никой нищо не взима даром... Само дето Краваристан си има собствени ресурси, а Китай, Индия и т.н. получават ресурси на изгодни цени- какво имате вие в продънената ивропъ? Нямате НИЩО... Сега само Фолксваген ще уволни НАД 100 000 (СТО ХИЛЯДИ) работника или Шолц ще им даде €40+млрд.- и така, и иначе държавата е прецакана... А далеч не е само ФВ- вече фалираха огромни заводи с над 150г. история... Питай кои са Тиссен Круп- и те удрят кепенците, познай дали има нещо общо с цени на ресурсите или да...

    Коментиран от #29, #43

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Когато стане земетресение и пътната

    1 2 Отговор
    Инфраструктура ще се разруши и леките автомобили ще станат неизползваеми и пак ще се почне от първата стъпка
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Хи хи хи хо

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Специална Военна Опсерация":

    Аре още пет завода за авто части затворени у БГ.
  • 32 Жоро Павето

    3 2 Отговор

    До коментар #20 от "Хахахаха":

    Аз си слушам Зеленко, то само истини говори .
  • 33 Хи хи хи хо

    4 1 Отговор

    До коментар #30 от "Хахахаха":

    Я ми покажи на глобуса държава
    Раша къде е .
    Те у г...Лу. П. Е. Нде. Ро .
  • 34 Кокорчо

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "Хахахаха":

    Е почакай още една година и ще видиш .
  • 35 Жкййй

    2 3 Отговор

    До коментар #27 от "седрфтгъхуйс":

    Швейцарци, финландци и ноервежци например не сглобяват никакви коли, за разлика от тунизийци и иранци например, че дори и сърбите. Сещай се колко е състоятелен този ти аргумент.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Значи предупреждението е

    1 1 Отговор

    До коментар #10 от "Специална Военна Опсерация":

    китайците да не правят заводи у гейЕС ЕС,а не в Русия. Отделно на това те в Русия няма що да правят,те направо взимат готовите заводи на скапаните западналяшки автомобилни концерни омели се от там и си ги ползват.
  • 38 Я,пак дай тази

    1 0 Отговор

    До коментар #11 от "Късата памет":

    опорка,че нещо не ти се връзват ич връзките.Купувал Китай от скапания Гей ЕС ЕС и от краварника,кво купува от тези огризани мамули бе стръгал,купува им изпадналите в несъстоятелност и невъзможност автомобилни кочини.
  • 39 Те него ша го пуснат,

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "Ночко":

    но проекта е да има отклонение и за Монголия,за това ще се забави леко,ама северните потоци ша доставят студена вода на Джендермания и скапания ЕС ЕС.
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Дабре никой са само

    1 0 Отговор

    До коментар #22 от "УмТаВзе":

    едни 100+++ държави и двете най-многочислени и с най-висок БВП Китай, Индия и русия на 4 то място,за икономика просто да не говорим и трите са на години пред скапана и западнала Гейропа.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.