Карлос Тавареш, един от лидерите в сливането на Stellantis и неин първи главен изпълнителен директор, неочаквано се оттегли. Това се случва само два месеца, след като се появи новина, че често избухливият лидер планира да изпълни петгодишния си договор, който приключва в началото на 2026 г.
Внезапното напускане повдига някои съмнения, особено като се имат предвид настоящите проблеми на компанията. Stellantis е изправен пред перфектна буря: рязко спадащи продажби на основните им марки в САЩ (Jeep, Ram, Dodge, Chrysler), спиране на производството поради свръхпредлагане и недоволна дилърска мрежа.
Самият Тавареш не се притеснява да посочи проблемите на компанията. Той посочи като причина за бавните продажби на Maserati слабия маркетинг и проблемите с контрола на качеството в завода за пикапи Ram в Стърлинг Хайтс.
Компанията изглежда подготвена за напускането на Тавареш, като временният изпълнителен комитет, оглавяван от председателя Джон Елкан, поема управлението, докато се търси постоянен наследник през първата половина на 2025 г.
Междувременно търсенето на план за промяна на ситуацията се засилва. Запасите са раздути, производството се нуждае от сериозно съкращаване, а дилърската мрежа в САЩ се чувства отчуждена.
Това не е единствената промяна в ръководството на Stellantis. През последните месеци се случиха сътресения в подразделението за спортни автомобили, като Санто Фичили пое ръководството на Alfa Romeo и Maserati.
Дали новото ръководство ще се справи с опасенията, които самият Таварес изтъкна? Само времето ще покаже дали Stellantis ще успее да се измъкне от това затъване и да се върне на пътя към успеха.