В годишната класация на World Car Group за автомобилни марки, произвеждащи най-много коли, която се провежда от независимия уебсайт focus2move , Toyota води и тази година. Японците за пореден път успяват да изпреварят германския Volkswagen в битката за световно лидерство. Рейтингът е изготвен въз основа на данни за регистрирани нови автомобили в 159 държави по света.
Toyota отново е номер едно.
Разглеждайки кумулативните продажби към октомври 2024 година, водещата позиция е за Toyota Group с 8.56 милиона автомобила (-2.1%), запазвайки голям марж спрямо всички останали конкуренти.
Второ място в рейтинга заема германският концерн Volkswagen Group
с резултат от 6.85 милиона (-1.6%). Въпреки ръста на продажбите в Америка (+8.9%) и Европа (+2.7%), значителните загуби в Азия (-9.4%) неутрализират постиженията на производителя.
На трето място са корейците от Hyundai-Kia
с показател от 5.65 милиона продажби (-3.1%). Въпреки големия брой интересни новости, корейският производител изостава спрямо продажбите си от миналата година поради сериозен спад в интереса на купувачите в Африка (-18%) и Азия (-5.7%).
Алиансът Renault Nissan
успява да се изкачи с 1 позиция до четвъртото място и отчита 5 милиона продажби и 1% увеличение. Основата на успеха е свързана с доброто представяне в Европа (+4.6%) и Океания (+7.7%).
Американският General Motors
също се изкачва с 1 позиция и заема петото място с 4.76 милиона продажби (-4.9%). Въпреки загубата на обеми продажби в Азия (-12.7%) и Америка (-0.5%), силният растеж в Европа (+36.6%) направи възможно това изкачване.
Шестото място се държи от мултибрандовия концерн Stellantis.
Той загуби 2 позиции наведнъж, а резултатите от продажбите възлизат на 4.74 милиона (-8.1%). Проблемите преследват производителя както в Америка (-9.6%), така и в Европа (-9.3%).
Honda Motor
има успешна година. Японската марка се класира на седмо място с 3.18 милиона продажби (-2.9%), въпреки загубата на 11.8% от продажбите си в Азия.
Времената не са най-добрите за концерна Ford,
който заема едва осмо място в класацията с резултат от 3.09 милиона продадени коли (-0.4%). Концернът успя да увеличи продажбите в Америка с 4.8%, но купувачите в Азия и Европа не са в полза на "синия овал" - спадът в продажбите е съответно 3.6 и 14.4 процента.
Китайският BYD
се покачи с една позиция и заема девета позиция в класацията с резултат от 2.95 милиона продадени коли. С ръст от 35.6% спрямо предходната година, компанията показа едни от най-добрите показатели сред автомобилните производители. Компанията постигна огромен ръст в Америка (+422%) и Европа (+232%).
ТОП-10 се затваря от компанията Suzuki,
която пада с една позиция. Японският производител успява да продаде 2.64 милиона (+3.9%) коли. Спадът в търсенето на покупки в Америка (-9.6%) е компенсиран от добрия ръст на продажбите в Европа (+14.5%).