Отидете към основна версия

610 7

VW ще предприеме още мерки за съкращаване на разходите

  • vw-
  • volkswagen-
  • golf-
  • tiguan-
  • завод-
  • мерки

Очакват се нови уволнения

Мерките за намаляване на разходите на Volkswagen се оказват по-трудни от очакваното. Точно преди Коледа автомобилният производител обяви плановете си за съкращаване на над 35 000 работни места в Германия до 2030 г. - стъпка, целяща намаляване на разходите за персонал с 1,5 млрд. евро годишно и постигане на общи икономии на разходи от 15 млрд. евро годишно в средносрочен план. Въпреки това, дори след седмици на преговори с IG Metall и последвали стачки, изглежда, че тези съкращения може да се окажат недостатъчни.

Handelsblatt съобщава, че финансовата картина на VW остава неясна, позовавайки се на източници, които твърдят, че „съкращенията трябва да са по-дълбоки“. Въпреки че VW отказва коментар, вътрешни източници предполагат, че компанията вече е отложила с три до четири години целта си за рентабилност (марж от 6,5%), която първоначално е била планирана за края на 2026 г.

Добавяйки още едно ниво на сложност, Reuters наскоро съобщи, че няколко китайски автомобилни производители са изразили интерес към придобиване на недостатъчно използвани заводи на VW в Германия. Това би позволило на тези компании да заобиколят митата на ЕС (достигащи до 35,3% за SAIC, собственик на MG), което би направило техните електрически автомобили по-конкурентоспособни на европейския пазар.

Продажбата на заводи на китайски производители може да осигури краткосрочен финансов тласък за VW, но също така носи риск от по-нататъшно отстъпване на пазарен дял на тези нововъзникващи марки. Продажбите на марката VW вече са намалели с 1,4% през миналата година, достигайки общо 4 796 900 единици.

Главният изпълнителен директор на VW Group Оливер Блуме потвърди интереса на китайските инвеститори в интервю за Reuters, но остана неангажиран относно продажбите на заводите. „Винаги е положително, когато компаниите инвестират в Европа... ние имаме близки партньорства в Китай и, разбира се, имаше разговори, но не и конкретни решения“, заяви той. VW има съвместни предприятия със SAIC, FAW и JAC в Китай, където нова марка „AUDI“ (различна от обичайната гама на Audi) планира да продава автомобили без емблематичните четири пръстена.

Въпреки че първоначално VW възнамеряваше да затвори някои германски заводи, натискът на профсъюзите доведе до промяна на стратегията. Бъдещето на завода в Оснабрюк, където производството на T-Roc Cabriolet приключва в средата на 2027 г., е несигурно. Reuters предполага, че VW е готов да го продаде на китайски купувач. Заводът в Дрезден, който ще прекрати производството на ID.3 в края на 2025 г., също е в неизвестност, като VW проучва „алтернативни възможности“, включително потенциално участие в програма на трета страна. Заводът в Дрезден, първоначално построен за сглобяване на луксозния седан Phaeton, по-късно произвежда e-Golf. Бъдещето на тези заводи, а и на цялостната стратегия на VW, остава предмет на много спекулации.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини