Отидете към основна версия

2 135 2

Аудиторията на Facebook не се увеличава

  • социални мрежи-
  • потребители

Организацията Global Web Index публикува изследване, в което се анализира темпът на нарастване на аудиторията на големите социални мрежи. Основният извод от данните е, че Facebook вече не е в състояние да увеличава аудиторията си. По всичко личи, че най-голямата социална мрежа я очаква продължителна стагнация.

Facebook, както и досега, си остава световен лидер по количество на активните потребители – 1.35 млрд. души, но вече е достигната точката на насищане, тъй като по темп на нарастване силно изостава в сравнение с по-млади мрежи. Така например, аудиторията на Tumblr се е увеличила със 120% за една година, а за същото време ръстът при Facebook е едва 2%. Pinterest е привлякъл 57% повече потребители за изминалите 12 месеца, докато мрежата на Зъкърбърг само 6%. Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube и дори Google+ набират по-бързо популярност в сравнение с Facebook.

В сферата на мобилните приложения ситуацията е по-сложна. Facebook си остава най-популярното приложение, но по темп на нарастване на потребителите изостава. Snapchat е увеличил с 56% за година своите потребители. Идентични резултати е постигнал и Instagram. С бърз ръст може да се похвали Facebook Messenger.

Все още обаче специалисти не се решават на драстичната крачка да изпратят Facebook в историята. Към днешна дата Интернет ползват 3 млрд. души в цял свят. От тях във Facebook влизат 1.35 млрд. души. Плюс това мрежата на Зъкърбърг силно превъзхожда по посещаемост и активност своите два основни конкурента – Twitter и Google+

Основната причина потребителите на Facebook да не нарастват е забраната за използването му в Китай, смятат специалисти. В страната живеят над 1 млрд. души, които нямат достъп до системата.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини