И третият опит за концесионер на летище „Пловдив” се провали, като този път провалът на процедурата е малко изненадващ, тъй като четири компании бяха декларирали интерес - две турски и две китайски, съобщава Offnews.
От турска страна интересът беше на компаниите TAV Airports и „Кьошдере груп”, а от китайска страна на „Чайна констракшън”. Според специалисти, развитието на летището би било в насока товарни превози, поради близостта на индустриалните зони „Тракия” и „Марица”. Там успешен бизнес развиват десетки български компании, както и представителства на чужди такива.
Що се отнася до концесията, то тя трябваше да е за срок от 35 години. Сумата, която концесионерът трябваше да плати, за да обслужва летище „Пловдив”, което към момента изпълнява предимно ролята на летище резервно на софийското, е минимум 35 267 млн. EUR без ДДС.