Кандидат-президентската кампания на Доналд Тръмп е донесла близо $12,8 млн. на неговите компании. Това разкрива сайтът Politico.
Той се позовава на данните от Федералната избирателна комисия. Предизборният щаб на Доналд Тръмп е платила на Trump Tower Commercial близо $2 млн. за наем на помещения и персонал.
Имението на Тръмп в Палм Бийч е спечелило $435 000, следвано от голф клубове с $398 000 и други $400 000 за хотелите от веригата на предприемача.
Компанията Trump Restaurants заработила $78 000 за предоставената храна и $141 000 за наем.
US Today разкрива, че изброените по-горе компании са продължили да осребряват чекове дори и след края на изборите. Те са получавали плащания от предизборния комитет на Тръмп до неговото встъпване в длъжност на 20 януари 2017 г..
Тръмп дори платил над $3000 на собствената си компания за бутилиране на вода. Разходът бил записан като доставка за офиса на предизборния щаб.
Лъвският пай е отхапан от авиокомпанията на Доналд Тръмп - TAG Air, тя се е облагодетелствала с близо $8,7 млн. В същото време указа на Доналд Тръмп за ограничаване на миграцията срина капитализацията на водещи американски авиокомпании.
Президентът на САЩ вече декларира, че е вложил собствени $66,1 млн. в кампанията си за Белия дом. Сметката показва, че той е успял да си върне около 19% от тях. Анализатори припомнят, че Тръмп успя да събере близо $133,6 млн. от донори по пътя си към Белия дом.
Тръмп вече даде заявка, че ще играе за преизбиране през 2020 г. По традиция щабът му ще се намира в Trump Tower.