Отидете към основна версия

2 756 5

MAG първи поискаха летище „София”

  • летище-
  • софия-
  • концесия-
  • mag
Снимка: М. Богданова ©

Как се печели от летище? Това ще ни покаже Manchester Airport Group (MAG) в случай, че спечели концесията на столичното летище „София”. „Официално обявяваме намерението си да участваме в процедурата за концесия. MAG и BCEG са най-добрите кандидати. MAG не е типична летищна компания. Правим нещата по-различно. Причината е, че сме публично частно партньорство с акционери от община Манчестър и това оказва влияние върху начина, по който оперираме”, каза на пресконференция Чарли Корниш, главен изпълнителен директор на MAG. Доказателство за сериозните намерения на кандидат концесионера е, че той се е отказал от надпреварата за летището в Белград.

Концепцията на MAG е модернизирането и инвестицията от близо 600 млн. EUR, която трябва да реализира за срок от 35 години, да развие не само летището и услугите на него, но и цялата общност около него. Акцентът на компанията е и в образованието. За последните 12 месеца тя е обучила 1000 потенциални служители, като 75% от тях вече са започнали работа на летища, на които тя оперира.

„Ние сме добри съседи. Искаме да опознаем не само местните жители, но и местните предприемачи - хората, които създават бизнес. Желаем да работим с тях, за да направим летище „София” едно отлично летище. За нас е важно дългосрочните ценности да се споделят от нашите партньори”, допълни Корниш.

Три са основните неща, които се търсят с концесионирането на столичния аеропорт. На първо място това е силна база. „България се разраства бързо с амбициозни планове по отношение на търговията и туризма, а София е „перлата в короната” и летището играе основна роля при реализирането на целия този потенциал. Може да убедим нашите партньори – авиокомпаниите, които са над 70, че е възможна съвместна работа”, казва Андрю Харисън, главен изпълнителен директор по отношение на летищните услуги в MAG

Вторият важен пункт е силното позициониране на летището в световната авиационна система. София е с привлекателно местоположение по отношение на връзките и е близо до летищата в Близкия Изток и Азия. То може да се развие не като сателит на истанбулското летище, а като основен столичен европейски аеропорт, който отговаря на очакванията в туристически и търговски план. Подобна концепция не е нова за MAG. Тя вече я е реализирана във Великобритания с летищата в Манчестър и Лондон (Станстед).

Трето, но не и по важност, е реализирането търговска дейност на терминалите и добрата инфраструктура. Съчетаването на тези два фактора привлича повече авиокомпании, съответно повече пътници и реализирането на връзка между редица европейски столици.

В случай, че MAG спечели концесията, реновирането на терминалите, а на по-следващ етап и изграждането на нов, ще бъде поверено на китайската компания Beijing Construction Engineering Group (BCEG). Компанията е известна със строителството на най-голямото летище в света – това в Пекин. Разгънатата застроена площ на терминалите е 1.4 млн. кв.м. Ще разполага с 9 писти. След откриването на първия етап през 2019 г. то ще обслужва годишно 45 млн. пътници. При окончателното му завършване през него на година се предвижда да минават 130 млн. пътници. Компанията реализира проекти в 27 държави с общо РЗП 20 млн. кв.м. Централата е в Пекин, където работят 20 000 служители.

Що се отнася до изграждането на нова писта, то от кандидат концесионера смятат, че това не е необходимо. По-скоро ще се търсят решения за различни подходи, така че да се намали шумът над града.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини