Отидете към основна версия

3 699 10

Ново лого и слоган ще рекламират България, пак фал

  • ново лого и слоган-
  • рекламират българия-
  • иво маринов

Ново лого и слоган „Открий и сподели“ ще рекламират България като привлекателна туристическа дестинация. Визуалните елементи на бранд „България“ интегрират символите слънце, море, пясък с чадър, роза, планина и езеро. Всичко това е композирано във формата на традиционна българска баница. Освен националното лого и слоган, са разработени и десет под-бранда за различните видове туризъм.

Това стана ясно по време на официалното представяне на новия бранд „България“.

За избора на новото лого и слоган са направени проучвания сред български и чужди туроператори и туристи в 11 държави. Анализите на екипа показват, че 90 % от чужденците са удовлетворени от почивката си у нас, а 80 на сто отново биха посетили страната ни.

Вече имаме първите положителни оценки от бизнеса за цялостната стратегия на бранда, каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Той изрази надежда, че новата символика ще направи страната ни конкурентоспособна и разпознаваема сред чуждите туристи. С въвеждането на новата бранд стратегия се очаква след 5 години броят на туристите, посетили страната ни, да се увеличи с 25 %. Има множество елементи в самото лого, които отразяват многоообразието от възможности на България в областта на туризма, заяви още Иво Маринов.

Новият туристически бранд „България“ ще бъде представен през март 2013 г. на световното туристическо изложение ITB в Берлин. Домакините вече са изразили своята удовлетвореност от новата визия на бранда, като са я определили като „свежа и иновативна“.
След регистрация в платформа, която ще бъде пусната през март, всеки ще може да ползва логото и слоганите на бранда без ограничения.
 

Според Webcafe.bg. логото е правено от обединение от хора, взели близо 1.4 милиона лева за изработването му, а финансирането е по оперативна програма "Регионално развитие". Цялостната стратегия е правена от обединение от над 50 различни специалисти от 7 държави и цялата тая работа им е отнела... дръжте се да не паднете, 2 години. И платени за всичкото това нещо близо 4 милиона лева.

Ето част от имената на експертите с опит в областта на брандинга, туризма, проучвания и анализи, творчество и дизайн, връзки с обществеността, реклама. В стратегическия екип участват проф. Мария Воденска, проф. Симеон Желев, Росица Охридска-Олсън, Николай Неделчев и др.

Творческият екип се ръководи от Нико-Александър Ян, а в него са и дизайнерите Димитър Гавански, Флориан Рута, Флориан Шуберт и др., съобщават от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

На базата на основното лого са разработени още десет, които представят отделни сегменти от туристическия сектор, за което от МИЕТ представиха на брифинга десетина снимки с това лого от различни места и върху различни продукти.

Снимките обаче усъмнили екипа на Webcafe.bg. И само за половин час те успяха да открият откъде са взети снимките - нито тази с летището е българска, нито красивите русокоси девойки в мол са българки, нито молът е български, нито дори розовото масло - и планината отново не е българска (Френските Алпи).

Webcafe.bg публикува оригиналните снимки, взети от stock images сайт - и може да видите коя откъде е по водните знаци. Странно защо не са снимани и позиционирани места от България, при положение, че си имаме предостатъчно молове, предостатъчно красиви момичета, за да позират в тях, и предостатъчно розово масло - и достатъчно добри фотографи.

А освен това в Webcafe.bg се чудим защо не обявиха конкурс за идеи за новото лого, в който да участват младите ни дизайнери от България и чужбина.

От Министерство на икономиката уточниха в имейл  и до Факти.бг. по-късно: "В материалите са демонстрирани приложения на логото в различни варианти. Стандартно за такива приложения в рекламните агенции се използват готови снимки, чиято цел е единствено да се демонстрират различните възможни приложения на лога, рекламни знаци и други приложения. За тези снимки се търсят специални конкретни материали (чанта, тениска, бутилка, кърпа и т.н.) - тяхната цел не е да показват пейзажи или конкретни места. Това не са рекламни, а презентационни визии, чиято цел е да се представят логата в естествена среда.

Правата за използваните снимки са уредени и заплатени".

От министерството обаче не уточняват защо все пак са изразходвани толкова пари за логото.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

  • Иво Маринов е подал оставка

      Заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов е подал оставка. Оставката му е поискана от служебния минист ...
    14.03.2013
    2 545
    1