Ново лого и слоган „Открий и сподели“ ще рекламират България като привлекателна туристическа дестинация. Визуалните елементи на бранд „България“ интегрират символите слънце, море, пясък с чадър, роза, планина и езеро. Всичко това е композирано във формата на традиционна българска баница. Освен националното лого и слоган, са разработени и десет под-бранда за различните видове туризъм.
Това стана ясно по време на официалното представяне на новия бранд „България“.
За избора на новото лого и слоган са направени проучвания сред български и чужди туроператори и туристи в 11 държави. Анализите на екипа показват, че 90 % от чужденците са удовлетворени от почивката си у нас, а 80 на сто отново биха посетили страната ни.
Вече имаме първите положителни оценки от бизнеса за цялостната стратегия на бранда, каза заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов. Той изрази надежда, че новата символика ще направи страната ни конкурентоспособна и разпознаваема сред чуждите туристи. С въвеждането на новата бранд стратегия се очаква след 5 години броят на туристите, посетили страната ни, да се увеличи с 25 %. Има множество елементи в самото лого, които отразяват многоообразието от възможности на България в областта на туризма, заяви още Иво Маринов.
Новият туристически бранд „България“ ще бъде представен през март 2013 г. на световното туристическо изложение ITB в Берлин. Домакините вече са изразили своята удовлетвореност от новата визия на бранда, като са я определили като „свежа и иновативна“.
След регистрация в платформа, която ще бъде пусната през март, всеки ще може да ползва логото и слоганите на бранда без ограничения.
Според Webcafe.bg. логото е правено от обединение от хора, взели близо 1.4 милиона лева за изработването му, а финансирането е по оперативна програма "Регионално развитие". Цялостната стратегия е правена от обединение от над 50 различни специалисти от 7 държави и цялата тая работа им е отнела... дръжте се да не паднете, 2 години. И платени за всичкото това нещо близо 4 милиона лева.
Ето част от имената на експертите с опит в областта на брандинга, туризма, проучвания и анализи, творчество и дизайн, връзки с обществеността, реклама. В стратегическия екип участват проф. Мария Воденска, проф. Симеон Желев, Росица Охридска-Олсън, Николай Неделчев и др.
Творческият екип се ръководи от Нико-Александър Ян, а в него са и дизайнерите Димитър Гавански, Флориан Рута, Флориан Шуберт и др., съобщават от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.
На базата на основното лого са разработени още десет, които представят отделни сегменти от туристическия сектор, за което от МИЕТ представиха на брифинга десетина снимки с това лого от различни места и върху различни продукти.
Снимките обаче усъмнили екипа на Webcafe.bg. И само за половин час те успяха да открият откъде са взети снимките - нито тази с летището е българска, нито красивите русокоси девойки в мол са българки, нито молът е български, нито дори розовото масло - и планината отново не е българска (Френските Алпи).
Webcafe.bg публикува оригиналните снимки, взети от stock images сайт - и може да видите коя откъде е по водните знаци. Странно защо не са снимани и позиционирани места от България, при положение, че си имаме предостатъчно молове, предостатъчно красиви момичета, за да позират в тях, и предостатъчно розово масло - и достатъчно добри фотографи.
А освен това в Webcafe.bg се чудим защо не обявиха конкурс за идеи за новото лого, в който да участват младите ни дизайнери от България и чужбина.
От Министерство на икономиката уточниха в имейл и до Факти.бг. по-късно: "В материалите са демонстрирани приложения на логото в различни варианти. Стандартно за такива приложения в рекламните агенции се използват готови снимки, чиято цел е единствено да се демонстрират различните възможни приложения на лога, рекламни знаци и други приложения. За тези снимки се търсят специални конкретни материали (чанта, тениска, бутилка, кърпа и т.н.) - тяхната цел не е да показват пейзажи или конкретни места. Това не са рекламни, а презентационни визии, чиято цел е да се представят логата в естествена среда.
Правата за използваните снимки са уредени и заплатени".
От министерството обаче не уточняват защо все пак са изразходвани толкова пари за логото.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван
18:39 17.01.2013
2 ддд
Хайде сега прокуратурата да се задейства и изясни как се плащат толкова пари за нищо работа.
18:59 17.01.2013
3 андро
19:28 17.01.2013
4 мони
00:18 18.01.2013
5 ХХХ
08:45 18.01.2013
6 ццц
09:07 18.01.2013
7 Бесен
4 милиона за някакво чалгаджийско лого!?!
09:09 18.01.2013
8 Фанети Мазакура
Като видя унуй пържинуту яйце пу средата-и огладнявам...
09:42 18.01.2013
9 ранунколос
13:46 19.01.2013
10 на момента
Преди това лого да стане бранд, ще трябва доста емоционални чувства в потенциални "гладни" туристи да им се пречупи първото впечатление. Очарован съм и как изчисляват само увеличението на туристите след 5 г. като че, контролираме близките конкурентни туристически пазари: засрамихме инвистиционните банкери.
И така, добре си е, че ние си разбираме логото, а дали на момента даден турист ще разбере стратигическата символика, или ще трябва да наемем същия екип от пРОФЕСИОНАЛИСТИ, на същата заплата, за да го водят за ръчичка и обясняват стратегията, която се крие под логото: поне името на страната ни е по-долу!
Надявам се, че екипът си е отпочинал добре в различните държави в които е бил за да дойдат с това турист. лого.
Братя и сестри, дръжте се, понеже все още има надежда: до Март може да се добави или отстрани това онова!!! - ха ха ха. Понеже това лого представлява и мен, като Българин, аз бих му предал малко конкретност във формата, за да има идентичност и така разпознаваемост.
а моето мнение по изказването на представител от министерството на икономиката:
1) та то, ако тези "различни варианти" не са наши си Български, то тогава ние няма какво да предложим на туристите и затова с чужда пита помен правим???! Как не са взели снимка от Марс и не ни пратят логото там, понеже вече туристите ни са пратени в различните страни от където снимките са взети.
2) Абе то май, и преживяването на туристите може да се окаже толкова възможено колкото снимките показват "... възможни приложения ...".
3) Ако "тяхната цел е не да показват пейзажи или конкретни места" то тогава да бяха взели снимки с бял или черен фон, показвайки нищо конкретно, защото аз виждам конкретика.
4) Ако не са рекламни, то тогава ще се премахнат, предполагам!!!, понеже те не ще рекламират България, като туристическа дестинация, и нещо повече, когато става дума за естествена среда, то тя трябва да е искрина: но тук липсва, уви.!!! Между другото, това ми напомня за селищата на Потемкин: ха ха ха!
09:42 22.01.2013