Отидете към основна версия

1 540 2

Американски компании се опитват да се отскубнат от китайската зависимост

  • сащ-
  • китай-
  • компании-
  • доставка

HP и Lego се преориентират относно линиите за доставки

Снимка: Shutterstock

Вносът на САЩ от Китай е намалял с 24% през първите пет месеца на текущата година спрямо същия период на 2022 г. Причината е в стремежа на американските компании да намалят зависимостта си от китайски доставчици, съобщава The Washington Post.

Американските мита върху близо 70% от китайските стоки, наложени по време на администрацията на Тръмп, са довели до спад в новите поръчки. Също така нарастващите заплати на китайските фабрични работници подкопават едно от конкурентните предимства на Китай. Търговските връзки между Вашингтон и Пекин също бяха охладени от китайските ограничения за частни компании и предпазливия подход на Пекин към администрацията на Джо Байдън.

HP, Stanley Black & Decker и Lego са сред компаниите, които са пренасочили линиите за доставки към американските потребители, за да избегнат риска да бъдат хванати между конкурентните икономики на Китай и САЩ и като част от дългосрочна стратегия за произвеждат стоки по-близо до потребителите.

HP Inc. планира да произвежда повече от своите бизнес преносими компютри в Мексико, докато увеличава производството на потребителски преносими компютри в Тайланд. В същото време компанията поддържа присъствие в Китай с 12 000 китайски доставчици и водещ център за изследване и развитие в Шанхай.

„Един от ключовите уроци, научени през последните 3 години, е необходимостта от повече гъвкавост, с нарастващ брой клиенти, изискващи производство от различни източници“, каза говорител на HP пред изданието.

Производителят на играчки Lego също намалява доставките от Китай до САЩ. Между 2015 г. и 2017 г. средно близо 18% от продукцията на компанията в САЩ годишно идва от Китай, според S&P Global. През 2022 г. тази цифра спадна до едва 3%. Мексико сега представлява 70%.

Според високопоставен служител в Министерството на финансите на САЩ общият внос от Китай, коригиран с инфлацията, все още е „значителен и близо до рекордно високо ниво“.

Администрацията на президента на САЩ Джо Байдън се стреми да увери китайското правителство, че Вашингтон иска само да „намали риска“, като премести критични линии за доставки на територията на САЩ или към съюзническите страни.

Днес основният търговски партньор на САЩ е Мексико. Виетнам и Тайланд също се превръщат в привлекателни дестинации за компании, които се стремят да диверсифицират дейността си извън Китай, като същевременно остават в азиатския регион. Индия вече привлича вниманието на американски производители като Apple, които планират да увеличат производството на iPhone там.

Въпреки това Китай остава най-големият производител в света, като представлява 31% от световната добавена стойност на производството, в сравнение със 17% на второ място в САЩ, заключава WP.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.

Свързани новини