Отидете към основна версия

1 490 31

Руснаците загърбиха водката и пият повече вино на Нова година

  • русия-
  • нова година-
  • руснаци-
  • алкохол-
  • вино-
  • водка-
  • бира

За последните 2 години консумацията на концентрати по празниците намалява

Снимка: ЕРА/БГНЕС

По Нова година руснаците започнаха да купуват по-често вино и все по-малко да избират силния алкохол. За последните 2 години търсенето на последния намалява, сочи изследване, проведено от Kontur.Market.

"Продажбите на вино се увеличиха с 45% в сравнение с миналата година, а цените останаха на нивото от 2022 г. - средно една бутилка струва около 350 рубли, (около 7 лв.). Отчитаме увеличение на популярността на виното за втора поредна година: през 2022 г. не беше толкова значителен, само 6%.Но това е висока цифра, като се има предвид, че цената на виното се е увеличила с 18% през миналата година“, установиха анализатори, след като проучиха динамиката на продажбите на новогодишни напитки през ноември-декември 2021-2023 г.

В същото време търсенето на шампанско е намаляло с 5% тази година. Експертите смятат, че това може да се дължи на нарастващите цени на пенливото вино - сега една бутилка струва средно 450 рубли (близо 9 лв.), което е със 17% по-скъпо, отколкото през 2022 г.

От своя страна, търсенето на силен алкохол е намаляло с 23% след спад от 12% година по-рано. "Доставките на продукти от украински и някои международни марки за Русия са ограничени. Водка и коняк от марките Хортица, Шустов и Мороша, които са произведени в Украйна, все още могат да бъдат закупени в Русия. Но цената на тези продукти расте бързо " Например, средната цена на бутилка водка от тези марки е повече от 350 рубли. Подобна е ситуацията с уискито Jack Daniels, увеличението на цената достигна 26%, докато продажбите паднаха с 19%", коментират анализатори.

Бирата също не намери популярност сред руснаците тази година - спадът в търсенето беше 6%, но през 2022 г. интересът намаля по-чувствително (-13%). Според проучването топ марките бира са Zhigulevskoe, Baltika и BUD. В същото време, ако сравним данните за 2023 г. с тези от миналата година, продажбите на Zhigulevsky са се увеличили с 8%, Baltika и BUD са паднали с 37% и 3%. На четвърто място по популярност е чешката бира (−19%).

"Цените на бирата на популярните марки като цяло са стабилни. Zhigulevskoye може да се купи за 98 рубли за бутилка (−3%), а BUD - 93 рубли за бутилка (+4%). Изключение прави бирата Baltika, която се повиши в цената до 74 рубли за бутилка (+22%). Но това не шокира пазара: напитките от някои марки започнаха да струват почти 40% повече. Сред тях: Miller, Leffe и Klinskoe, добави Жигалина. В същото време търсенето на плодовите напитки се увеличават (+9%) и соковете (+116%), а газираните напитки, напротив, намаляват със 7%.

Поставете оценка:
Оценка 1 от 2 гласа.

Свързани новини