Лакомствата са сред най-популярните празнични подаръци, а 27% от тях декларират, че това е изборът им за коледен подарък. В България сладкарските изделия се купуват от 47% от анкетираните, в Румъния - от 45%, а в Чехия и Словакия това е избор съответно на едва 3 % и 13 % от анкетираните, сочи проучване на консултантската компания Colliers.
„Изненадващо се появи интересна зависимост между средните температури и консумацията на захар. Като цяло по-студеният климат изглежда корелира с по-висока консумация на захарни изделия. Ако се вгледаме в специфичната категория бонбони в рамките на кошницата на хармонизирания индекс на потребителските цени (ХИПЦ), ще открием още по-силна връзка между температурите и размера на подкатегорията на сладкарските изделия. Швеция и Дания са водещи тук, а Естония, Чехия и Литва допълват първата петица. В последните три държави сладките продукти съставляват приблизително 0,6 % от общата потребителска кошница, което е повече от два пъти повече от средното за ЕС. Полша и Словакия също показват значително по-високи от средните стойности, докато Унгария и Латвия се движат около средната стойност“, казва Доминика Йедрак, Директор пазарни проучвания в Полша и ЦИЕ.
„Въпреки че повечето магазини за сладкиши се намират в шопинг центрове, популярна дестинация са главните търговски улици. Търговците не се фокусират само върху една локация. Например Candy Pop - базирана в Литва, действаща в Естония, Литва, Латвия и Полша, има магазини предимно в търговски центрове, но и на избрани централни улици (Рига). Sweet Factory Store (Полша) предпочитат главни търговски улици.