Отидете към основна версия

1 111 3

Най-атрактивната социална придобивка за служителите е работата от вкъщи

  • ит-
  • индустрия-
  • компании-
  • работодатели-
  • работа от вкъщи-
  • хоум офис

Под половината IT компании продължават да наемат служители

Снимка: Shutterstock

Препоръките на кандидатите за работа в IT сектора са важни за 98% от работодателите. За 85% от работодателите използват онлайн платформи за набиране на нови служители, а 75% залагат на специализиран HR консултант, сочи проучване на консултантска компания за набиране на персонал, извършила анкета сред 200 компании.

Въпреки че битува мнението, че ИТ секторът е в криза близо 44% от анкетираните компании продължават да наемат служители всеки месец. При самостоятелното набиране на персонал HR стратегиите на компаниите отчитат висока ефективност. 52% от анкетираните ги оценяват като ефективни, а 11% като много ефективни. Висок е и делът при използването на външни компании за набиране на служители – 60% определят посредниците като ефективни и много ефективни.

По отношение на хибридния модел на работа и продуктивността се забелязват различни тенденции – 35% от компаниите предоставят пълна свобода на избор между работа от офиса и вкъщи, 25% прилагат балансиран хибриден подход (до 3 дни седмично присъственост), а 23% предпочитат предимно отдалечена работа. По отношение на продуктивността и дали хибридният модел дава конкретни резултати, съществуват известни колебания, тъй като 42% от участвалите в проучването споделят, че не отчитат значителна промяна.

Сред най-предлаганите социални придобивки се очертават гъвкавото работно време и по-конкретно „хоум офисът“. 84% от анкетираните споделят, че това е придобивката, която предлагат най-често на служителите си, а 85% предоставят като нефинансов стимул и ваучери за храна.

Най-често посочваните цели за развитие в областта на човешките ресурси за следващата година включват формиране на заплащане съобразно индивидуалните резултати и базирано на умения и производителност (68%). Над половината анкетирани споделят, че ще се стремят към запазване на текущите придобивки, а 40% отбелязват, че имат за цел да разширят образователните и професионалните обучения за своите служители.

Един от основните изводи от проучването е, че във време, в което кандидатите на пазара са повече, нивата на заплащане не са толкова водещ фактор, колкото фокусирането върху професионалното развитие и израстване като инструмент за задържане. Откроява се и фактът, че близо 50% от участниците в проучването посочват, че средната продължителност на престоя на служителите в компанията е от 4 до 6 години.

Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 5 гласа.

Свързани новини