Така както е структурирано БДЖ, никой не може да го изправи на крака. Това заяви в БНТ министърът на транспорта Ивайло Московски. Това, за което той каза, че може да положи усилия е да направи компанията за „Пътнически превози“ една стабилна нормална компания. По негово мнение при „Товарните превози“ трябва да бъде рестартирана приватизационната процедура.
Московски каза, че това, което искат да се случи в железниците през следващите месеци и години, е обновяване на техническия състав на пътнически превози. Според него механизмите са много и може да се разчита на капиталов трансфер от държавния бюджет, който в случая е недостатъчен, но би могъл да бъде повишен в определени параметри, заемни средства и по някоя от оперативните програми.
Министърът каза, че още е рано да се каже дали ще могат да се вземат пари от държавния бюджет за 2015-та, защото предстои неговото дискутиране. Той разказа, че в първия му ден в министерството той е установил, че са блокирани 5 млн. евро от средствата на железниците в една от банковите сметки.
Той заяви още, че в момента в страната има девет рискови гари с потенциал за влакови инциденти.
Опасните участъци са по линиите Пловдив-Бургас и Пловдив-Свиленград. Причината са ремонтни дейности. Екипи на транспортното министерство на място ще оцени риска на опасните гари. И при необходимост ще спре движението.