В следващия месец и половина влакове няма да пътуват в отсечката от Нова Загора до Айтос. Това заяви в Бургас министърът на транспорта Ивайло Московски, съобщиха от gramofona.com.
Мярката се налага след поредния инцидент, при който на косъм е избегната влакова катастрофа.
Припомняме, че стрелочник е сгрешил вчера и насочил две композиции една срещу друга на гара Церовски. Влаковете са спрели на 220 метра един от друг.
Трагедията е избегната, благодарение на бързата реакция на началник-движение, уточни министър Московски. Самата процедура по спирането на железопътния трафик ще отнеме около седмица. През този период в рисковата зона от 80 км. ще се работи на двойни смени, отделно влаковете ще пътуват с минимална скорост.
Общо 9 са гарите, от които няма да тръгват влакове през този период. Рисковата отсечка от Нова Загора до Айтос е част от мащабния проект за рехабилитация на железопътната инфраструктура. Докато текат ремонтните дейности там управлението на композициите става не автоматично, а се извършва от хора.
За да се избегне субективният фактор и рискът от човешка грешка се налага и забраната.
„Това ръчно управление на стрелките носи риск. "Нито аз, нито ръководството на Национална компания Железопътна инфраструктура може да гарантира на 100% субективния фактор”, аргументира решението си транспортния министър.
В този период пътниците ще бъдат транспортирани с автобуси, а ангажиментът за това е на консорциумът, който извършва ремонта на отсечката. Виновникът за вчерашния инцидент е уволнен, наказания ще има и за началникът на гарата, допълни Ивайло Московски.
На жп гара Бургас, Ивайло Московски съобщи, че е провел разговор с министъра на културата и вече е съгласуван проектът за нейното модернизиране. Приемното здание на гарата е със статут на архитектурно-строителна недвижима културна ценност, което налага съгласувателната процедура, за да бъде издадено разрешително за строеж.
„Разпоредил съм НКЖИ да входират цялата документация максимално бързо в община Бургас за издаване на разрешително за строеж“, съобщи транспортният министър.
Ускоряването на работата по този проект е много важно, защото срокът на договора за строителство излиза извън срока на допустимост на разходите по ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г.
„Ще направим всичко възможно да ускорим работата и да използваме пълноценно европейското финансиране“, каза министър Московски. Общата стойност на двата договора (строителство и надзор) за модернизацията на гарата е 8,1 млн. лв. без ДДС (с 10% непредвидени разходи).