Правителството отпусна извънредно милион и половина лева на Столична община, за да изгради временни довеждащи пътища около Северния околовръстен път на София.
С парите ще се изградят локалните шосета и уличната мрежа в Требич и пътищата, които ще извеждат на тангентата, както и кръгово движение и двупосочен път. В момента, за да се премине под двупосочния мост се чака с часове.
„Старият архитект не си е направил проектите. Единственият шанс да ви помогнем бързо, днес го имаме като точка в Министерски съвет – 1.5 милиона. Лиляна Павлова ми каза, че ако се направят двете локали, ще може да се реши проблемът. Има още 2-3 седмици по стария договор на Тангентата, може да започнете да го правите веднага, заяви премиерът Бойко Борисов.
Преди дни жители на северните части на София готвеха протести заради "тапите", които създава новоизградената Северна скоростна тангента.
„Проектът не е реализиран в пълния обхват, в които е проектиран. Това не е подлезът, през който трябва да минава целият този трафик", обясни шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров.
Той и главният архитект на София заявиха, че се търсело възможно най-бързо разрешение на проблемите, които създава новият път.
По време на заседанието премиерът се обърна към зам.-кметът на София Дончо Барбалов и главния архитект на столицата Здравко Здравков.
„Глобихте ни милион и половина на практика, без да имаме никаква вина, но отивайте хората да са спокойни, бързо строете, правете каквото трябва и да стане факт. Точката ви е приета, днес ще Ви пратим парите и почвайте. Като стане готово ще ни благодарите, сега бързо да строите и архитекта да върши работа“.
„За да ви спасим от ситуацията го правим“, допълни Борисов.
„Ангажимент на Столична община е да изгради локалните трасета или да ремонтира довеждащата улична мрежа, която да обслужва града и малките населени места на територията на общината. За съжаление поради обжалване, поради забавяне в изпълнението това не е факт, затова сега с тези целево предоставени средства общината ще може да намери проектно решение, с което да облекчи трафика и пътуващите от Требич и другите населени места да може да се качват на тангентата“, каза министърът.
Главният архитект на София арх. Здравко Здравков обясни какво ще бъде предприето за улесняване на трафика под подлеза. „Идващите от квартал „Илиянци“ да могат да правят десен завой, да стигат до пътния възел, който е на мястото на бъдещия бул. „Рожен“, след което да тръгват към Требич. В оперативен порядък бързо намерихме проектанско решение и пристъпваме към изпълнение на строителните дейности“, заяви арх. Здравков.
Гражданите от инициативния комитет, които поискаха бързо решаване на проблема и бяха поканени на заседанието, благодариха на премиера за бързото решение. Задоволство изрази и кметът на район „Надежда“ Димитър Димов. „По този план работим от 2010 г. За съжаление има сериозни проблеми с Подробния устройствен план, който в момента е в съда. Това досега ни е спирало с реализацията на пътния възел на „Рожен“. Делото е насрочено за 19 юни. Нямаме търпение по най-бързия начин въпросът да се реши, за да можем да работим по проекта“, подчерта Димов.
За разрешаване на създалата си ситуация преди бул. „Рожен“ и премахване на 90-градусовия завой АПИ ще подпомогне общината за реализирането на временното решение на проблема, а именно чрез въвеждането на еднопосочно движение през подлеза, като движението ще бъде организарано така, че да са намалят до минимум конфликтните точки.
Още през следващата седмица ще бъде направена алтернативната връзка за придвижване до с. Мрамор през възела на Софийския околовръстен път със Северната скоростна тангента, което ще доведе до улесняване на трафика.
Временната организация в района в ул. „Васил Левски“ (пътят за село Мрамор) в момента е свързана с изграждането на участък 2 от Западната дъга на Софийския околовръстен път. През август ще бъде възстановено кръстовището на околовръстния път с ул. „Васил Левски“, който в момента е затворен, заради изграждане на конструкция на надлез.
В момента в посока София функционира надлезът на бул. „Лазар Михайлов“ над Северната тангента, който обслужва достъпа откъм с. Кубратово.
Агенция „Пътна инфраструктура“ построи отсечката по проект, изготвен от общината и предоставен на АПИ като целта бе да се прехвърли транзитният трафик, който се генерира от АМ „Тракия“ и АМ „Хемус“ към АМ „Струма”, за да се облекчи движението по Северната дъга на околовръстния път на София. Трасето, което е ангажимент на пътната агенция, беше изпълнено по проект и в срок.