Имам 29 години трудов стаж - на много дерайлирания съм бил, на много ситуации, инциденти, произшествия, но такова нещо досега не бях виждал. Това сподели пред "Хоризонт" Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността в компанията "Железопътна инфраструктура". Запитан за хипотезата за превишена скорост на влаковата композиция, която да е причинила катастрофата, Минчев посочи:
Работи се и по такава хипотези - дали е грешка на локомотивния персонал или е свързано с някакъв друг технически проблем по подвижния състав, който пък да доведе до увеличаване на скороста, но на този етап не мога да бъда категоричен за причината.
Абсолютно съм спокоен както за състоянието на железния път, така и за сигурната работа на осигурителната техника на гарата, потвърди Минчев, като увери, че линията е стара, но се извършва текущо поддържане на железния път по график и линията не е оставена без надзор.
Предстои да бъде изяснено дали скъсването между пети и шести вагон е причина или следствие за дерайлирането, поясни главният ревизор по безопасността.
Минчев каза още, че падналите стълбове са седем-осем паднали и до десет дни положението ще бъде овладяно, но допълни, че повече време ще отнемат аварийно-възстановителните работи, т.е. вдигането на 12-те дерайлирали цистерни върху ЖП линиите:
В момента движението през гарата е прекъснато и така ще бъде, докато вдигнем всички цистерни и успеем да възстановим дори с дизелова тяга движението дори по един коловоз пред гарата. След това "на прозорци" ще можем да си възстановим и контактната мрежа.