За последните пет години в Кресненското дефиле на всеки километър “изникват” по два надгробни паметника, на всеки километър по осем човека са получили тежки увреждания, някои от които до живот. През последните години този пътен участък си извоюва печалната слава на най-кървавото трасе в България. Това съобщават от Българската асоциация на пострадали при катастрофи (БАПК).
Според тях всеки ден забавяне на строителството на АМ “Струма” е причина за тежки пътно-транспортни произшествия, голям брой загинали и ранени.
"Ако не ни е грижа, че неизпълнението на Лот 3.2 на АМ “Струма” може да доведе до провал на оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура” и налагането на финансова санкция за България, то поне да помислим за собствения си живот и този на близките си. Да сме наясно, че следващия път, когато се отправяме на почивка и прекосяваме Кресненското дефиле, нямаме никакво право да се оплакваме от едва пълзящата колона от автомобили", казват още от БАПК.
Според асоциацията продължителното отлагане строителството на АМ “Струма” не е в ничия полза, а сред обсъжданите проекти за изграждането на участъка има и такива, които щадят природата и в същото време покриват изискванията за безопасност на трасето. Добавят се и ползи за хората, живеещи в района, от една страна запазвайки бизнеса им, а от друга – като освобождават трафика от населената градска част и изнасят движението в периферията на града.
БАПК и партньори организират пресконференция на 10 август от 11 часа, на която ще предложат възможности за решаване на проблема.