Магистралата "Русе - Велико Търново" може да е готова до 2021 - 2022 година. Дончо Атанасов, член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", заяви пред БНТ, че срокът до 2021 - 2022 година е напълно изпълним срок за изграждането на инфраструктурния проект.
Според Атанасов за сега се очаква да излезе оценката за въздействието на околната среда (ОВОС) на инфраструктурния проект. По думите му се очаква цената за изграждането на магистралата да бъде около 2 млрд. лв. Атанасов посочи и че се надява средствата да бъдат събрани в въвеждането на ТОЛ системата за таксуване на тежкотоварните автомобили.
Изграждането на магистралата от Русе до Велико Търново е обвързано и с изграждането на три нови моста над река Дунав. За това вече е подписано междуправителствено споразумение между България и Румъния. Според Атанасов най-наложително е да се изгради втори мост над Дунав до Русе.
Относно условията в страната след обилния снеговалеж в повечето области Атанасов подчерта, че водачите трябва да бъдат внимателни и всички коли да бъдат оборудвани със зимни гуми. По думите му почистването на пътната мрежа от сняг е задоволително и засега няма основания за налагане на санкции на снегопочистващите фирми.
Стана ясно още, че АПИ и Институтът по пътища и мостове изготвят подробен анализ на опасните пътни участъци в страната. Според Атанасов обаче големият брой на инциденти на пътя се дължи не е само обществен, но и институционален проблем. Той добави, че в опасни участъци като този до Ловеч, край село Микре, където скоро имаше тежка катастрофа с жертви, основният проблем е нарушаването на Закона за движение по пътищата. Решението на проблема е изграждането на магистрала.
Атанасов обяви и че в АПИ ежедневно се подават между 15 и 20 фалшиви сигнала за закъсали автомобили. В тези случаи агенцията е длъжна да реагира мигновено, което затруднява дейността ѝ, защото сигналите идват от различни места на територията на страната.