Last news in Fakti

6 Декември, 2017 08:46 2 000 5

Строим по 500 м. аутобани на ден

  • магистрала-
  • аутобан-
  • строеж-
  • изграждане

За седем месеца, от началото на май досега, са започнати проекти за почти 1.5 млрд. лв.

Приблизително по 500 м магистрални пътища на ден ще строим догодина, пише „Монитор“ позовавайки се на разчета на регионалното министерство. През 2017 г. трябва да са готови нови 25 км аутобани, а още близо 69 км да се доизграждат.

За седем месеца, от началото на май досега, са започнати проекти за почти 1.5 млрд. лв. Стойността на сключените договори е 454 млн. лв. Дадено е началото чрез тръжни процедури в пътния бранш за 887 млн. лв. с ДДС. Един от големите проекти догодина е строителството по магистрала „Хемус“.

Нови 25 км се строят в двата участъка от Ябланица до Боаза (9 км) и между пътните възли Белокопитово до Буховци (16 км). В момента се проектират трите отсечки от 50 км от Тетевен до разклона за Плевен. Ако тръжните процедури минат без обжалване, още следващата година може да започне изграждането им. Така 75 км от „Хемус“ ще бъдат в строеж. В бюджета от 1 януари нататък са предвидени 85 млн. лв. за работа по аутобана. По АМ „Струма“ в момента машините работят по най-дългия недостроен лот по магистралата. Отсечката от 25 км от Кресна до Сандански ще бъде завършена предсрочно до ноември догодина.

В края на август 2017 г. започна строежът на 12,6 км по лот 3.1 в участъка от Благоевград до Крупник. Стойността му е 166 млн. лв., но той ще е готов през есента на 2019 г. По него ще бъдат изградени 2 пътни възела и 20 големи съоръжения - мостове, подлези и надлези. По най-тежкия участък от магистралата през Кресненското дефиле има вече избрано трасе и в момента вървят процедури по обжалване на ОВОС. В края на 2018 г. ще бъде пусната обществената поръчка за избор на изпълнител, а до две години ще започне и строителството. Тази седмица трябваше да бъдат отворени офертите за строителството на двата участъка от скоростния път с елементи на магистрала София-Калотина, който е част от международния коридор №10. Жалби в Комисията за защита на конкуренцията от миналата седмица спряха и двата търга.

Първият участък е от ГКПП Калотина до пътния възел при Драгоман (14,5 км), а вторият е от Драгоман до Сливница (17 км). Изграждането им може да започне през 2018 г., ако обжалването по търговете не се проточи. Стойността им е над 400 млн. лв., част от тях са осигурени чрез Инструмента за свързаност в Европа.

По Черноморието 5 години отне на държавата в процедури за устройствено планиране, отчуждаване, археология и обществени поръчки за двете отсечки за обхода на Ахелой и до Поморие. Целта е да се облекчи значително трафикът между Бургас и Слънчев бряг, и до Варна с разширяване на пътните платна по две в посока. Цената им е 45 млн. лв. и трябва да са готови в началото на летния сезон догодина.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Суджука

    13 6 Отговор
    Не е важно колко метра ще се строят на ден, а колко милиона ще се крадат!
  • 2 сурвакарче

    7 2 Отговор
    Всичко щеше да е прекрасно, ако го нямаше това "ще", което липсва в заглавието. Сигурен съм, че догодина няма да е така, както се пише.
  • 3 читател

    9 5 Отговор
    Това е най-сладката дъвка на ГЕРБ, и най-ефектна при това, защото могат да я разтягат с десетилетия, като забавянията дори им помагат, защото удължават вниманието върху добрите неща, които винаги предстоят.
  • 4 А ремонт

    7 5 Отговор
    А се ремонтират по 1000 метра. То Тракия си е направо да се прави наново.
  • 5 Патриот

    3 4 Отговор
    Може пари за болници да няма, но за асфалт/крадене никога ням да свършат. Стара схема.
    Утре ще каже, че се правят с европейски пари, ама Европа плаща след като се направят с наши пари. Къде отиват после европейските пари... никой не знае
    Честито европейско бъдеще!