МРРБ ще предприеме действия по отношение на ниските санкции за неизправни гуми. Това стана ясно от думите на министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
Той уточни, че от 50 до 150 лв. е глобата за неизправни гуми с грайфер под 4 мм. По думите му в дните, в които имаше интензивни валежи от сняг не е имало нито бедстващи хора, нито кризисни ситуации в старопланинските проходи, предава агенция „Фокус“.
Николай Нанков оцени като добра свършената работа, но призна, че винаги може и повече. „Ще наложим и санкции, ако има пропуски от поддържащите фирми. Имам известни бележки за някои от участъците на републиканската пътна мрежа. В петък ще стане ясно и къде ще наложим санкции“, коментира Нанков и подчерта, че задължително трябва да бъдат увеличени санкциите.
Според Николай Нанков санкциите и грайферите на гумите може би не са достатъчни в този си размер и предполагат водачите да не подменят гумите си.
„Два тежкотоварни автомобила са в състояние да запушат половин България. Трябва да предприемем действия по отношение на санкциите. Тук ще скочат може би превозвачите. Ще предприемем действия“, увери той и посочи, че при последния снеговалеж преди дни почистващите фирми са изпълнили задълженията си, като пътищата са били почистени в рамките на стандартите.
По думите му в момента се обобщава информацията и при нужда отделни фирми ще бъдат санкционирани от Агенция „Пътна инфраструктура“.
Председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов коментира, че зимното поддържане в страната е на добро ниво, но не може да се очаква при обилен снеговалеж 1000 км. магистрали да бъдат почистени до асфалт. Според него качеството на зимното поддържане е подобрено значително и предвид огромния тежкотоварен трафик се стараят в максимална степен да почистват до асфалт. По думите му проблем пред целия бранш е, че има огромен недостиг на кадри и е все по-драстичен недостигът от шофьори и всичко, което е свързано с управление на техниката. „Недостигът на кадри ще става все повече и повече. Рано или късно проблемът ще избие в обществото. Липсата на кадри става драстична за България. Няма млади хора механизатори. При 3200 машини ни трябват около 6000 шофьори“, каза още инж. Дончо Атанасов.