Всички глоби, които КАТ налага за пътни нарушения, да се определят според минималната работна заплата. Това е едно от водещите предложения на експертите от по пътна безопасност за промяна в закона за движение по пътищата след разделянето му на 3 части – за шофьорите, за обучението и превозните средства и за пътната инфраструктура.
То е било дадено от Асоциацията на пострадали при катастрофи при поредното обсъждане на нормативния акт между МВР, транспортното ведомство и неправителствени организации, което се е състояло в Благоевград, заяви председателят ѝ Владимир Тодоров.
„Идеята е, ако санкцията за минаване на червен светофар в момента е 100 лева, да се определи като 20% от минималната работна заплата, която е 510 лева. Така с вдигане на възнаграждението и наказанието ще скача, но в допустими размери“, уточни Тодоров, цитиран от "Телеграф". Отделно някои скандално високи глоби ще бъдат намалени, за да могат нарушителите да си позволят да ги платят.
„Става дума за санкциите за превишена скорост, гонки, каране в насрещното или в аварийната лента на магистралата, които са крайно високи“, смятат експертите. С въвеждането на тол системата пък се обсъжда да се събират не само такси за използване на пътищата, но и да се изисква плащане на глоби от шофьорите, когато имат висящи актове и фишове.
“Нововъведението е насочено главно към чужденците, защото те масово нарушават правилата за движение у нас, а едва 5% си плащат санкциите“, уточниха още от "Пътна полиция".