Половината от лицензираните автобуси за междуградски превози са без колани на седалките, съобщи новият директор на Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” Бойко Рановски в ефира на Нова телевизия. Според него общият брой на лицензираните автобуси е около 13 хил., като половината от тях ще трябва да монтират нови седалки, на които ще могат да се поставят колани.
Общият брой на автобусите са 23 хил., 15 хил. са без колани, но не всички от тях са лицензирани за междуградски превози, поясни шефът на ИААА.
Той добави, че през септември ще се гледа законова поправка, която да задължи превозвачите, притежаващи стари автобуси да монтират колани, а също така и видео регистратори в салоните на превозните средства.
Автобусът, с който стана трагедията край Своге, е трябвало да мине преглед до 5 август. На въпрос какво трябва да се направи за ниското сцепление на асфалта в участъка от пътя Бойко Рановски отговори, че не иска да изземва правомощията на колегите си от МРРБ и АПИ. Още от миналата година е имало сигнали за състоянието на шосето.
От днес сутринта се прави проверки за наличието на колани на автобусите по автогарите в страната.
АПИ ще иска по съдебен ред фирмата ремонтирала пътя убиец към Своге да изпълни гаранцията. Това съобщи председателят на УС на пътната агенция инж. Светослав Глосов в ефира на бТВ. Не можем да прескочим процедурите, добави той.
„Банковата гаранция е освободена още преди година, защото договорът е по стандартите на ФИДИК. Гаранционният срок продължава съгласно Закона за устройство на територията (ЗУТ)”, обясни още Глосов. По думите му, ако АПИ предприеме действия за отстраняване на дефектите на опасния участък, средствата ще трябва да се изискват след това по съдебен ред от фирмата изпълнител на проекта за ремонта на пътя.