Все още не са ясни цените на лифт картите за ски-зоната в Банско за предстоящия зимен сезон, но евентуална промяна в концесионния договор с "Юлен" може да наложи повишение. Това заяви пред БНР Иван Обрейков, представител на концесионера.
По-рано днес министърът на околната среда Нено Димов заяви, че сегашната концесионна такса за ски-зоната, която е 300 хиляди лева на година, може да бъде повишена. Коментарът си министър Димов направи, след като главният прокурор Сотир Цацаров припомни, че още преди месеци е препоръчал на Министерски съвет да преведе концесионния договор в съответствие със законодателството и да изчисти противоречията. Цацаров заяви и че ако това не стане, ще има обвинения.
Темата беше коментирана на среща на контролните институции и туристическия бизнес в Банско, инициирана от Министерството на туризма.
На срещата заместник-министър Ирена Георгиева обяви прогнозите за петпроцентов ръст на туристите и инициативите на министерството за постигане на качествен и устойчив туризъм. Една от тях е съвместният пилотен проект със социалното министерство, по който се обучават безработни, за да се преодолее кадровият дефицит в туризма.
"Има готовност обученията по различни изпълнителски специалности в сферата на туризма да започнат още през декември", коментира Георгиева.
Но въпросът, който вълнува всички, е съдбата на концесионния договор за ски зона Банско и как това ще се отрази на един от най-известните зимни курорти в Европа.
"По-скоро самия договор при подписването му през 2001 година не е бил изчистен чисто текстово. Сега явно нещата са много сериозни, от законова гледна точка, да бъде променен в една или друга посока. Не мога по друг начин да си обясня защо толкова време не може да се промени. Може и да не може да се промени." - посочи кметът Георги Икономов.
"Един скиор или сноубордист не го интересува споровете на по-високо. Ако дойде прокуратура да затвори курорта би ни се отразило, но тогава сигурно ще има доста протести. Все пак нека има някакво решение, за да можем да излезем с някакво становище." - призова маркетинг директорът на дружеството-концесионер "Юлен" Иван Обрейков.