Отидете към основна версия

3 185 13

Андрей Арнаудов: Не искахме да обидим никого

  • направи го сега-
  • андрей арнаудов-
  • днк

Искам да кажа, че има една група от хора в България, които работят, за да отричат всичко и всички, каза продуцентът и тв водещ

Снимка: БГНЕС

През последните няколко дни в българското общество се вихри дискусия относно рекламната кампания на инициативата "Направи го сега", дело на сдружение ДНК, чийто председател е популярният телевизионен водещ и продуцент Андрей Арнаудов.

Посланията и изображенията по улиците на страната и в мрежата предизвикаха вълна от подигравки и немалко неодобрителни оценки, вариращи от обвинения в проява на лош вкус до дискриминация.

OFFNews се свърза с Андрей Арнаудов, за да поговорим за истинските цели на рекламите и как той приема обществената реакция към тях и към "Направи го сега".

На какво мислите, че се дължи бурната реакция, негативна предимно, на рекламната кампания?

Първо, тази рекламна кампания представлява едва 10% от „Направи го сега“. А благодарение на тази част, към която имаше голяма реакция, всички в последните четири дни говорят за теми, свързани с раждаемостта и демографията, и научиха за кампанията ни. Така че дебатите – предпочитам да не ги наричам негативни реакции или хейт, – които се породиха, макар и двузначни, със сигурност са полезни за темата. В крайна сметка, важни са идеята и целите, които ни водят. Иначе пътят, който всеки може да избере, е различен.

Второ, искам да кажа, че има една група от хора в България, които работят, за да отричат всичко и всички. Но на мен не ми се иска да влизам в този тон. Приемам всички критики от гледна точка на това, че вероятно обществото е станало доста по-чувствително преди всичко благодарение на социалните мрежи и хуморът, който на нас ни се струва абсолютно безобиден, може определени социални групи по някакъв начин да ги засегне. Затова искам да им се извиня. Никаква дискриминационност няма в това, кампанията е насочена наравно и към мъжете, и към жените. Тя цели преди всичко младите да бъдат информирани навреме за това кога да вземат решение да имат деца и какви са рисковете, ако отлагат по-дълго това решение.

Основният проблем може би е това, че голяма част от хората, които критикуват, не са разбрали хумористичния подтекст?

Не, не, не е това основният проблем. Хуморът е относително нещо. Позволете ми да знам, с това съм си изкарвал хляба толкова много години. Едно нещо за Вас може да е смешно, а за мен въобще може да не е. Например: дълги години хората се напикават от смях на това, че мъже, облечени в рокли, правят скечове по телевизията, но на мен това не ми е смешно. Обаче на хората им е смешно, какво, по дяволите, има значение моето мнение.

Но това не е важното. Важното е какво представлява цялата кампания. А цялата кампания всъщност има доста елементи. На първо време, както вече казах, тя се фокусира върху младите и информираното им решение. За тази цел ние правим лекции в цяла България, на които има много по-умни и компетентни по темата хора от мен: има лекари, акушер-гинеколог, демограф, психолог. Тоест хора, които говорят по различните аспекти на темата. Това са лекции из цялата страна. Имаме клипове, които са съвсем сериозни и емоционални, и имат съвсем друго въздействие.

Вече три години събираме мнения и препоръки за това какво трябва да се промени в законодателството и средата, за да се раждат повече деца в България. За първа година осигуряваме 20 бебешки ДНК пакета за 20 от децата, които ще бъдат заченати в рамките на нашата кампания между март и края на декември и ще бъдат регистирани на сайта ни Napravigo.bg. В тях има всичко най-необходимо за децата в първите 12 месеца от живота им – памперси, храна, дрехи, колички и т.н. Цялата кампания става благодарение само на наши лични средства.

Ние не можем да построим училища и детски градини, не можем да вдигнем детските надбавки, но можем да повдигаме различни дискусии и теми, можем да влезем в контакт с бизнеса, можем да се опитаме да направим темата фокус на обществото и може по някакъв начин да накараме държавата да се замисли и създаде различни инструменти за стимулиране на раждаемостта. Това е най-важното.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове