Над половин милион българи вече са ползвали приложението на НАП, за да проверят за себе си дали са сред засегнатите от теча на данни.
Още преди няколко дни IT специалист открива личните си данни в изтеклите масиви. Според справката на НАП обаче това не е така. Мъжът си обяснява разминаването с грешка в софтуера на приложението.
Други пък споделят, че за едно и също ЕГН се получават по два противоречиви есемеса.
От приходната агенция обясниха за БТВ че в момента се сравняват близо 70 милиона индивидуални записа.
Когато това приключи, ще знаем за кого какъв тип информация е била разпространена. Ние сме потвърдили, че ЕГН напълно съвпада. Ние нямаме сигурност, че информацията, разпространена публично, не е манипулирана, коментира говорителят на НАП Росен Бъчваров.
Появи се обаче и още един проблем с приложението. От вчера пък Огнян Кръстев чака отговор от НАП.
Има случаи, в които изпращането на есемес се забавя. Затова позволяваме изпращане на до три справки, поясни Бъчваров.
Огнян Кръстев обаче твърди, че три пъти е пускал данни за справка – и в трите случая не се случвало нищо.
Какви конкретно данни на всеки човек са изтекли НАП ще е наясно до няколко седмици. Едва след това съдебният иск ще е възможен, отбелязва адвокат Милена Гонева.
Ненужното забавяне за предоставяне на конкретна информация на засегнатите увеличава смута, както и създава по-голямо поле за измами и злоупотреби, коментира тя.
От Асоциацията за небанково кредитиране успокояват, че дори и опит за получаване на бърз кредит с изтеклите данни би бил пресечен и няма риск от такива злоупотреби.
Междувременно изпълнителният директор на НАП продължава да е в отпуск. Галя Димитрова ще е на работа в понеделник.