„Балотажът в София е практически сигурен. Както е сигурно и, че на този балотаж ще се срещнат Йорданка Фандъкова и Мая Манолова. Тези резултати не са прогноза как ще завърши битката, нито на първи тур, нито на балотажа, защото предстои още доста време, а разликата не е голяма”. Това заяви в предаването „Плюс-Минус. Коментарът след новините” социологът Юлий Павлов от Центъра за анализи и маркетинг.
Изследването е направено сред 1007 пълнолетни граждани на Столичната община между 20 и 30 септември. Проучването е със собствено финансиране и е част от изследователската програма на Центъра за анализи и маркетинг.
Според Юлий Павлов „е жалко, че кампанията не започна по-рано”.
„С изключение на г-жа Фандъкова и г-жа Манолова, които без да са обявили кандидатурите си явно, все пак още от края на европейските избори се знаеше, че те ще бъдат най-вероятно водещите кандидатури в София. Борислав Игнатов и Борис Бонев също заявиха сравнително навреме своето участие. Но имахме толкова много кандидати регистрирани в последния момент. Резултатите на всички останали под Борис Бонев са под 1%, само Десислава Иванчева е между 0,5 и 1%, всички останали са под 0,5%”, заяви Павлов.
„Джамбазки и Волен Сидеров също се регистрираха късно, но за тях по-отрано се знаеше, че ще бъдат кандидати”, заяви Павлов. По думите му още от началото на лятото избирателите са започнали да се „разслояват в посока настоящия кмет г-жа Фандъкова и г-жа Манолова, която претендира да бъде кандидатът, който е за промяната на статуквото”.
„По-малко от месец преди избори регистрираме малка преднина, безспорна е, тя е извън рамките на статистическата грешка, но е достатъчно малка да бъде стопена”, каза Павлов.
Той обясни, че 57% от запитаните казват, че със сигурност ще гласуват и знаят за кого.
„В София има около 1 млн. избиратели. Това означава около 570 000 души. Още 10% твърдят, че ще гласуват, но не знаят за кого. Още 15% казват, че още не са решили дали ще гласуват”, каза Павлов. Неговата оценка е, че ще гласуват повече хора отколкото на предишния вот, но не повече от 450-500 хил.
„Истинската задача на кандидатите, а и на партиите, е не толкова да събират нови избиратели, а да мобилизират тези, които вече са направили своя избор. Тези, които биха гласували за избрания кандидат, ако им занесем урната вкъщи. Те трябва да бъдат мобилизирани, за да отидат да гласуват”, заяви социологът.