Бус лентата по бул. „Цариградско шосе“, между бул. „Пейо Яворов“ и кв. „Изток“ е изцяло премахната. За това сигнализират градските активисти от „Спаси София“ във "Фейсбук". По думите им, това е един от най-критичните участъци за движението на градския транспорт в столицата, но именно там бус лентата е заличена тихомълком.
„Повече от 5 години работим за по-бърз градски транспорт в София. Приоритизацията му и привличането на нови пътници е единствената мярка срещу замърсяването и задръстванията. Променихме националната наредба, борихме се за нови бус ленти, след това за поставянето на камери за видеонаблюдение. За всяка крачка водихме дълга битка за убеждаване на управляващите Столичната община и затова считам за недопустимо, безотговорно и неаргументирано, една от най-ключовите бус ленти да бъде премахната тихомълком.” - коментира Борис Бонев от „Спаси София“.
Градските активисти казват, че са изключително разочаровани от непоследователната и объркана политика на екипа на г-жа Фандъкова по отношение на градския транспорт. “В предизборната програма на г-жа Фандъкова четем: “увеличаваме с 20% скоростта на градския транспорт с нови бус ленти.” Същевременно, още преди да е приключила кампанията, се премахва бус лентата в един от най-важните участъци за градския транспорт в София. Това поставя под съмнение намерението и желанието на г-жа Фандъкова да изпълни каквото и да е от шарената ѝ предизборна програма с черно-бяла корица.” - казват възмутено от „Спаси София“.
Градските активисти настояват г-жа Фандъкова публично да даде конкретни отговори кой е допуснал заличаването на бус лентата, с какви аргументи е направено това и защо действието е извършено без да се комуникира с гражданите. “Искрено съветвам г-жа Фандъкова и нейният екип да върнат бус лентата, скоропостижно, както я премахнаха. Във всичките дебати, тя зае ясна позиция за нуждата от повече и по-бърз градски транспорт като истинска алтернатива на личните автомобили. Направеното сега е в пълно противоречие с изказванията ѝ. Ако бях на нейно място, виновните допуснали това, щяха да бъдат освободени от работа”. - категоричен е Борис Бонев.
Междувременно от „Спаси София“ анонсираха, че на първото заседание на новия Общински съвет, ще внесат доклад за изпълнение на 20 евтини, но бързи мерки, които да подобрят пътуването в градския транспорт в София.
„След всички дадени обещания в кампанията, ще е изключително странно да не се получи пълен консенсус в СОС. Ще разчитам на съветниците от всички политически сили, но най-вече на гражданската енергия, която очаква аргументи и ясни стъпки за подобряване на живота в София. Вместо да се борим да спасим съществуващите бус ленти от премахване, трябва да мислим за нови. Градът ни повече не може да се управлява на принципа една крачка напред и две назад” - обяснява Борис Бонев, кандидатът за кмет на „Спаси София“.