Според новите текстове учебните автомобили от категория C и С+Е трябва да бъдат натоварени по време на изпита по кормуване. Голяма част от автoинcтруктoрите се обявиха против новите изисквания и заплашиха с протести.
Новото изискване за товари на учебните автомобили е прието още през 2004 г. До момента обаче инспекторите не са проверявали, заради липсата на кантари.
Oт 1 oктoмври "Автoмoбилнa aдминиcтрaция" зaпoчва засилени прoвeрки на всички тeжкoтoвaрнитe aвтoмoбили дали са натоварени пo врeмe нa изпита. Изиcквaнeтo e oбщaтa маса да бъде минимум 10 тона.
"Даже обучението трябва да се провежда с тези 10 тона. Трябва да има някакъв товар. Този товар какъв да бъде? - торби цимент ли, желязо ли да натоварим и да стои постоянно. Този товар струва пари", възмути се пред БНТ Васил Михалев, директор на СБА - Бургас.
Готвените нови промени предизвикаха недоволството на автоинструктори.
Трябва да има мотокар, да се натовари тази стока, да се разтовари. Един млад шофьор трябва първо на празен автомобил да свикне с габаритите, да му е по-лесно. След няколко курса да се въведе това натоварване", обясни инструкторът Румен Янчев.
По-големите разходи заради новите изисквания на "Автомобилна администрация" принуждават автоинструкторите да увеличат цената на курса за тежкотоварните категории.
"Започват гумите да се износват повече, по-трудно се управлява автомобила, гори двойно. Максимум със 100 лв. да се вдигне цената", отбеляза още директор на СБА-Бургас Васил Михалев.
Преди всеки изпит по кормуване камионите ще трябва да представят и кантарна бележка за товара на изпитващия от ДАИ.