Апостол Минчев е назначен за председател на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“. Той е строителен инженер по транспортно строителство със степен магистър. Има дългогодишен опит в проектирането и строителството на пътища. Ръководил е екип при изготвяне на проекти за пътни обекти и съоръжения. Бил е директор на Областно пътно управление Шумен.
За член на Управителния съвет на агенцията е назначен Веселин Пейков. Той е строителен инженер в направление изграждане на писти и магистрали с опит по специалността и в други държави. Инж. Пейков има опит в управлението на мащабни транспортни проекти, управление и проектиране на летища, проектиране и изграждане на пътни настилки.
За член на УС на АПИ е определен и Ивайло Денчев, който също е инженер по пътно строителство. Досега е бил директор на Областно пътно управление Плевен, като преди това е бил и на други позиции в него. Работил е и в частния сектор.
Досегашното ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура“ е освободено заради плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26.05.2021 г.
Междувременно бившият председател на УС на АПИ Георги Терзийски заяви пред журналисти:
„За мен е изненадващо това, което чувам като мотиви. Нека от МРРБ отговорят за кои обекти и какви действия става въпрос. Вчера подписах своята заповед в 17.40 ч. До 17.40 ч. аз и УС на АПИ сме били в правото си да извършваме всички правомерни действия, които трябва да се извършват в управленската дейност. Аз съм изключително изненадан от написано, това е меко казано. Не е обосновано една заповед да бъде връчена в края на работния ден считано от същата дата“.
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е изплащала аванси съгласно условията на договорите, които е сключвала със съответните изпълнители, обясни той, цитиран от Агенция Фокус.
Цял ден сме в АПИ, за да сдадем управлението на новия екип, не сме се скрили и не се страхуваме от въпроси.. Освен Терзийски са освободени и членовете на УС на АПИ и проф. Олег Асенов.
„Излизаме и си тръгваме с удовлетворението, че сме свършили не малко неща в периода, в който бяхме заедно. Благодаря на колегите, служителите на АПИ. Свършихме много работа, сигурно е могло повече и по-добре“, каза още той.
„При положение, че днес стоим цял ден в АПИ с цел да сдадем управлението на новия екип и да отговорим на всичките им въпроси, а не сме се скрили, въпреки че не сме служители, говори за едно – не се страхуваме от въпроси, проверки, интереса на медиите. Мен ме притеснява това, че формулировките са изключително некоректни и по-скоро са внушения, отколкото се позовават на факти и на действителната ситуация“, заяви Терзийски.
Проф. Олег Асенов коментира, че има логика във всичко, което се случва. „Сигурен съм, че ще има приемственост и нещата, които сме започнали ще бъдат продължени. Оставяме тол системата с най-големия приход, който е имала от създаването си – близо 200 млн. за 5 месеца“, коментира проф. Асенов.
Относно информацията в прессъобщението на МРРБ, че досегашното ръководство на Агенция „Пътна инфраструктура“ е освободено заради плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май 2021 г., инж. Иван Досев коментира, че агенцията е второстепенен разпоредител с бюджетни плащания. "Ние не можем самостоятелно да оперираме, да изплащаме аванси без знанието на МРРБ", разясни той.
„Обемът на работите през последните години е значително увеличен и подобрен. Не може да се говори при това увеличение – през 2020 г. в сравнение с 2019 г. ремонтираните пътища са нараснали с 2,5 пъти. Всеки, който опитва да оспорва това не е прав“, допълни Досев.
Инж. Досев обясни, че им е представено новото ръководство на АПИ, като са предали цялата информация, която са поискали – предстоящи ремонти и затваряния, текуща оперативна информация. Той уточни, че мотивът, с който са освободени е странен за него.
По-рано от пресцентъра на Министерството на регионалното развитие и благоустройството съобщиха, че досегашното ръководство на АПИ е освободено заради плащане на аванси за строително-монтажни работи за обекти, които нямат проектна готовност и разрешение за строеж към 26 май 2021 г.
Той посочи, че АПИ винаги е била обект на проверки, като допълни, че дори и сега такива се правят от АДФИ и от Сметната палата. Проверки е ималоот вътрешния одит и винаги сме показвали, че като екип не се страхуваме от това да бъде проверявана нашата дейност, каза бившият председател на пътната агенция.