Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира обществена поръчка за изработването на технически проекти за рехабилитацията на второкласния път II-73 Шумен – Карнобат /Ришки проход/, с дължина над 90 км, и на 40,3 км от първокласния път I-2 Русе-Варна на територията на област Шумен. Индикативната стойност на обществената поръчка е 2 250 875 лв. без ДДС, а средствата са от бюджета на АПИ. Срокът за подаване на офертите е до 28 юни 2021 г.
Обществената поръчка е в три обособени позиции.
В обособена позиция 1 е проектирането на рехабилитацията на 43,5 км от път II-73 Шумен – Радко Димитриево – Смядово – Веселиново – Лозарево – Карнобат /от км 0+000 до км 43+500/, в област Шумен. Началото на отсечката е при гр. Шумен и завършва при границата с област Бургас. Трасето преминава през две населени места – с. Радко Димитриево и с. Веселиново. В участъка има 15 големи съоръжения. Индикативната стойност е 757 770 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 140 дни.
В обособена позиция 2 е проектирането на ремонта на 46,8 км от второкласния път II-73 /от км 43+500 до км 90+332/ в област Бургас. Отсечката започва при границата с област Шумен и завършва при пресичането с първокласния път I-6 Карнобат – Бургас. Трасето преминава през три населени места – с. Прилеп, с. Лозарево и с. Вълчин. По трасето има 8 големи съоръжения, както и регистрирани свлачища и срутища. Индикативната стойност е 784 435 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 130 дни.
В обособена позиция 3 е изработването на проект за основен ремонт на 40,3 км от първокласния път I-2 Русе-Варна /от км 93+500 до км 133+794/ в област Шумен. Началото на отсечката е при границата с област Разград в района на с. Тервел. Краят ѝ е при гр. Каспичан, където завършва ремонтираният през 2019 г. 12 км участък от първокласния път от Каспичан до границата с област Варна. Трасето, чийто ремонт ще се проектира, преминава през с. Струйно и има 11 големи съоръжения. Индикативната стойност е 708 670 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 120 дни.
Целта на обществената поръчка е да се извършат необходимите геодезически измервания, конструктивно обследване на съоръженията, инженерно-геоложки проучвания и да бъдат изработени инвестиционни (технически) проекти за рехабилитацията на двете пътните артерии.
Въз основа на готовите технически проекти за основен ремонт на участъците от републиканската пътна мрежа след това ще може да се предприемат необходимите строително-монтажни работи.