"За дистанционното обучение тази година е важно да се каже, че системата е издържала и това се дължи изключително на усилията на учителите. Те са героите на нашето време, заедно с лекарите", отбеляза в съботния сутрешен блок на bTV министърът на образованието в служебния кабинет проф. Николай Денков.
"Един не малък дял от децата обаче са изпаднали или са имали много ограничено дистанционно обучение. Това означава, че когато е излязла училищната система в електронна среда, те не са имали достъп до устройства и до интернет, това се оказа проблем, който не е толкова финансов, колкото организационен. Между 20% и 25% от децата са били засегнати от това, че се е преминавало на дистанционно обучение, до което не са имали достъп", обясни проф. Денков.
Слабата ваксинация в системата на образованието той си обяснява с естествените страхове на хората, които по думите му няма от къде да получат информация.
"Стратегически нашето образование трябва да свърши две неща – едното е да се промени системата на финансиране и от принципа "парите следват ученика", трябва да стане "парите следват качеството". За да се случи това, трябва да изградим система за оценка на качеството в училищното и предучилищното обаразование, каквато липсва в момента", обясни служебният министър.
Според него трябва система, която да показва доколко училището е помогнало да напредне ученикът в съответния период и да създаде стимул на всички да се борят за това ученикът да напредва в образованието.
"Дигитализацията не е просто използване на устройства и създаване на уроци, които учителите да могат да използват. Много по-важно е да се разбере, че истинското образование вече е персонализианото – учителят да може да се грижи за всяко дете. Има два начина да стане това – да сложим много повече учители или да вкараме новите технологии", смята проф. Николай Денков.