Огромни щети е причинила катастрофата между бързия влак Бургас-София и ТИР-а, пресякъл нерегламентирано жп прелез край Карнобат. Движението в района е ограничено до 45 км/ч и почти денонощно се работи по отстраняването на повредите.
Втори ден екипи на "Железопътна инфраструктура" се опитват да възстановят изцяло контактната мрежа. Общо три стълба са били изкъртени, подменени са с нови, но работата все още продължава. Движението се осъществява само в едната част от железопътната линия, затова е въведена и строга организация.
Пет часа на над 30 градуса - толкова чакаха в полето пътниците от катастрофиралия влак. От БДЖ обясниха, че недоволните могат да подадат жалби за компенсации. Венци Величков от Зверино обаче, който е прекарал кошмарен ден, не мисли да се възползва.
"Общо взето това беше пътуване 450 километра около 14-15 часа. С тези обезщетения аз не съм много запознат, но мисля, че няма закон в България БДЖ да връща. Няма да се качвам в БДЖ никога повече, аз категорично съм го казал", заяви Венци Величков, пътник от влака.
"За 500 човека автобуси не могат да се намерят толкова лесно в неделен ден. Знаете, че ние нямаме автобуси, собствени", допълни Константин Азов, директор "Продажби и обслужване" в БДЖ.
Междувременно продължава ремонтът по компрометирания участък заради катастрофата. До утре влаковете в района на инцидента ще се движат с 25 км/ч. Разрушени са три стълба.
"Стълбовете вече са закарани на място. Имаме установена организация за пробив на отвори, след което ще закараме бетон и ще изчакаме около седмица, за да може да бъде стегнато, както трябва", добави Йордан Йорданов, главен инспектор към "Железопътна инфраструктура".
Дотогава движение ще има, но също с ограничена скорост до 45 км/ч. Опитахме да разговаряме и с шофьора, причинил катастрофата Димо Чанев. На адреса си не беше открит. Пред разследващите дал противоречиви обяснения.
"Започна с това, че не е видял. После каза - слънцето малко ме заслепи. Но след като проведох разговор и с машинистите от влака, те пък ме убедиха и ми каза, че той изобщо не е направил опит да спре", каза още Йордан Йорданов.
Все още се изчисляват и щетите по локомотива, който е от най-новите в експлоатация у нас.