Обединява ни една мисия – да продължим да променяме нашата родина, за да изглежда така, както искаме да изглежда. Живях доста време в чужбина, нагледал съм се на хубави неща и искам по-бързо да ги пренасяме у нас. Това каза съоснователят на "Продължаваме промяната" по време на онлайн среща с българи в чужбина Даниел Лорер.
Милея и чакам тази промяна да се случи най-сетне. Първата и най-важна точка е нулева корупция. Тя е гаранция за правилно функциониране на държавата. Друго важно нещо е овластяването на кадърни и способни хора в администрацията, които да работят за обществото, добави той.
Всички икономически изследвания сочат, че България има потенциал да стане богата държава, но това не се случва. В последните четири месеца разбрахме защо – парите изтичат, заяви съоснователят на "Продължаваме промяната" Кирил Петков. Основната ни цел е нулева корупция, защото това са едни 8 млрд., които можем да инвестираме обратно в страната. Ако правим това в продължение на 4 г. вярвам, че накрая няма да повярваме как изглежда България, посочи той.
Опитваме се да дадем нова посока на България, така че всички ние да се гордеем със страната, в която живеем, да се гордеем, че живеем тук, добави Петков.
Първото нещо, което трябва да направим, е да освободим малкия бизнес да работи – без всички разрешителни административни режими. Ако махнем това бреме, бизнесът ще може да работи по-целево. Стандартът на живот зависи от фирмите, които могат да изнасят. Нашата мисия оттук нататък е да направим нашата икономика с по-голям потенциал за износ. Имаме много ясни мерки как да премахнем корупцията, включтелно антикорупционна агенция. Във всяко едно министерство звената за вътрешен одит ще рапортуват директно на тази агенция, коментира Кирил Петков.
Имаме много работа за вършене в училищата, каза съоснователят на "Продължаваме промяната" Асен Василев. Методите за обучение са остарели, има много по-съвременни опити, които могат да се използват. Висшето образование също е в доста тежко състояние. Не на последно място, здравеопазването е в окаяно състояние, като нивото на финансиране като процент от брутния вътрешен продукт не е толкова по-ниско, отколкото в другите европейски страни. Просто голяма част от парите се крадат или не се използват по предназнаенчие. Това са ключови проблеми, които трябва да се правят, заяви Василев.
Друг голям проблем е, че 40% от пенсионерите са под нивото на бедност. Чрез добавките в актуализаицята а бюджета успяхме да ги извадим над това ниво до края на годината, но това е една много дребна първа стъпка. Няма как да оставим хора, кото са работили по 40 г. да живеят с толкова ниски доходи, подчерта Асен Василев.
В селското стопанство в момента субсдиите са изкривени, дават се по погрешен начин. В енергетиката трябва да направим план как да трансформираме енергийните си мощности. Има възможност да сенаправят ВЕЦ-ове по Дунав и трябва да довършим газовите диверсификации, трябва да се достори връзката с Гърция, която ще даде стабилност на доставките, посочи съоснователят на "Продължаваме промяната".
Трябва да се подобри транспортната свързаност между Северна и Южна България, свързаността с Румъния. Пътната мрежа в страната е в окаяно състояние, въпреки милиардните инвестиции. Трябва да пуснем влакове със 150-200 км/ч, за да махнат част от трафика от магистралите и да се пътува удобно и бързо, каза още Асен Василев.
„За да подобрим безопасността по нашите пътища, първо Mинистерството на транспорта трябва да има министър, който не е подкупен, който знае как да чете договори и как да ги възлага. Втората стъпка е Агенция „Пътна инфраструктура“ да мине към Министерството на транспорта и да сложим начело на АПИ някой, който разбира от пътна безопасност и от качество на пътя. Това заяви вчера лидерът на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков, който заедно с рали легендата Димитър Илиев, водач на листата на „Продължаваме промяната“ в Кърджали, участва в демонстрация на техники за пътна безопасност и симулации на опасни ситуации на пистата на Академията за пътна безопасност в Сапарева Баня, съобщиха от пресцентъра на „Продължаваме промяната“.
Кирил Петков даде за пример пътя за Сапарева Баня, който скоро е завършен, но вече няма маркировки, асфалтът е парков. Нагоре към планината, когато вали дъжд аквапланингът е сериозна опасност. „Когато говорим за корупция в инфраструктурата цената не е само пари, тя се измерва директно в човешки живот. Затова хора като Димитър, на когото това му е животът и от това разбира, ще ги включим активно в работата по повишаване на пътната безопасност и качеството на пътя. Представете си на всяка нова отсечка на магистралата някой като Димитър да оцени нивото на изпълнение, не само да мерим колко е дебел асфалтът, а какъв е, каква е маркировката, как се отича. Това ще подобри много нещата“, каза Кирил Петков.
Петков посочи, че е важно да започнем образование за пътна безопасност още от детска възраст . Според Димитър Илиев в момента то е некачествено. Важно е кой го преподава, кой обучава учителите. „Вярвам, че тази промяна ще стане с нашия екип от млади и честни хора“, категоричен беше Илиев. Той разказа, че се е опитал преди две години да преброи местата с аквапланинг само по магистралите и те са били над 30. При тях редовно загиват хора. „Тогава написах писмо до АПИ, те ми отговориха на всяко място по каква причина не може да се оправи и, че са сложили предупредителни знаци и водачът трябва да ги съблюдава. Тоест прехвърлят топката към шофьорите“, каза рали легендата и увери, че едно от първите неща, които ще се стреми да направи е да се премахнат капаните за българските шофьори.
Кирил и Димитър демонстрираха на симулатори ситуации като преобръщане на автомобил и специално показаха важността на носенето на колан. На друг симулатор беше показан челен сблъсък на автомобил. Целта е водачите на пътни превозни средства да разберат колко важно е да се шофира безопасно и какви последици може да имат неразумните действия на пътя.
След като участва в изпитанията, Кирил Петков благодари на Димитър Илиев. Според лидера на „Продължаваме промяната“ начинът, по който се провеждат шофьорските курсове трябва да се промени. „Трябва човек да усети какво означава да се блъсне дори само със 7 км. в час, какво означава колата да се обърне и колко е важно за безопасността дори да сложиш нещо като колан. След днешните демонстрации с Митко, няма никога да седна на задната седалка без колан“, обеща Петков.
Второто очевидно за него е, че инфраструктурата е част от пътната безопасност. „Не може да говорим, от една страна за строене на магистрали, а от друга, че има инциденти на пътя и да не свързваме двете неща. „Димитър ми обясни внимателно, че дори, че на местата, на които не е направено добро отводняване на пътя, се случват най-много инциденти. Ако не се опитаме поне тези места да премахнем, само ще си четем статистиката“, заяви Петков.
„Нещото заради което аз реших да се присъединя към Продължаваме промяната, е това, което разбрах от Кирил и Асен - че в държавата има злоупотреби. Видях, че те имат волята да прекратят това и си казах, че трябва да съм с тях и да направим България по-безопасно и добро място за живеене“, каза Димитър Илиев.
Уважаеми читателю,
14 ноември 2021 г. ще е уникален ден, когато ти ще гласуваш едновременно за конкретен човек (мажоритарен избор на президент) и за списък от хора (подбрани от и верни на задкулисието нови депутати).
Усещаш ли разликата?