От години има индикации за картел при мобилните оператори. Днес те отново вдигат таксите за всички абонати автоматично с между 4-9.5%. Това написа във Фейсбук Ивайло Мирчев, депутат от ПП-ДБ.
Според него, поредното и необосновано вдигане на таксите от мобилните оператори налага четири извода:
1. Нужни са законови промени, за да се сложи край на този произвол (вече работим по това).
2. Промяна в правилата (и избор на нова), по които работи Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), за да бъде ефективна в противодействието си срещу картелните действия на операторите.
3. Да се създадат условия за конкуренция, вкл. чрез възможност за навлизане на нови играчи на този пазар .
4. Нова Комисия за защита на потребителите (КЗП), тъй като сегашният регулатор е неефективен точно в "защитата на потребителите" .
.Преди ден и омбудсманът Диана Ковачева реагира на това решение на мобилните оператори.
"Възниква въпросът - добросъвестен ли е мобилният оператор при индексирането на цените с инфлацията, след като се променя или е възможно да се промени съществено икономическото поведение на средния потребител, когото засяга или към когото е насочена. Отговорът е - не, не отговаря на изискването за добросъвестност наложената в договора възможност за промяна на месечна абонаментна такса веднъж годишно с обявения от НСИ средногодишен индекс на потребителските цени за предходната година. Такава търговска практика е нелоялна ( чл. 68 г. от ЗЗП)", категорична е Ковачева.
На фона на тези мнения се откроява и оглушителното мълчание на КЗК, кято би трябвало да се намеси.