Ударни ремонти кипят и това лято в столицата. Въпреки финансовата криза плановете на общината са да “оправи” 50 улици, 34 моста, да започне изграждането на поне 2 кръстовища на две нива. В ход е и строежът на пробива “Ген. Данаил Николаев” и този на бул. “Св. Киприян”, който ще свърже “Младост 1” и “Младост 2”. “Приоритет е да се продължи програмата на София”, заяви след парламентарния вот кметът и бъдещ премиер Бойко Борисов. А наесен в София предстоят избори за нов градоначалник. Най-сетне може би ще се сбъдне мечтата на столичани да намалеят задръстванията.
Европейската инвестиционна банка е одобрила заем за София от 35 млн. евро за изграждане на 5 естакади. Кръстовища на 2 нива ще има между бул. “Акад. Иван Гешов” и бул. “България” и на бул. “Акад. Иван Гешов” и ул. “Св. Георги Софийски”. Надлези ще се строят и на бул. “Пейо Яворов” и бул. “Стоян Михайловски”, на “Пейо Яворов” и бул. “Драган Цанков”, както и между бул. “Андрей Сахаров” и бул. “Андрей Ляпчев”.
Естакадите ще се правят през следващите 2 г. “Няма да се строят наведнъж, а поетапно по график, за да не затрудняват града”, обясни вчера зам.-кметът Александър Цветков.
Работата щяла да започне веднага след като бъде подписан договорът с банката. Вероятно първо щели да се изграждат кръстовищата на бул. “Акад. Иван Гешов” и бул. “България” и на бул. “Пейо Яворов” и бул. “Драган Цанков” при телевизионната кула. Сроковете за изпълнение са съответно до около 2 г.
Най-сложен изглежда надлезът при Семинарията. Бул. “Яворов” ще започне да се издига 280 м преди ул. “Стоян Михайловски” и трасето му ще мине над терена, където бе “София ленд”, после ще завие зад болница “Токуда”, а от там по жп линията до бул. “Черни връх”. “Целта е да не се секат дървета и затова височината на естакадата ще е двойно по-голяма от стандартната - 9 м”, обясни главният архитект на София Петър Диков. Това означава, че надлезът ще е висок почти колкото триетажна постройка.
По повод информации, че конкурсите за избор на изпълнители били пред провал, тъй като се обжалвали от италианския консорциум “Пиачентини 2008”, от общината заявиха, че възраженията са отпаднали и дори има сключен един договор с “ГБС”.
Топ 100 на опасните мостове ще намалее с 34
По план тази година общината щяла да възстанови 34 опасни моста в столицата. За целта от бюджета са осигурени над 11 млн. лв. В програмата са съоръженията на ул. “Драган Цанков”, бул. “Христофор Колумб” и при Бакърена фабрика. По програмата вече се работело.
В много лошо състояние е и мостът на ул. “Черковна”. Той е строен през 1915 и не бил ремонтиран оттогава. Повечето от 250-те съоръжения в града не били санирани от 25 г.
Мостовете за спешен ремонт били класифицирани в топ 100 спрямо състоянието. Засега обаче пряка опасност за преминаващите по тях нямало.
И тази година няма да бъде ремонтиран мостът на бул. “Цариградско шосе” при бул. “Брюксел”. За двата обекта (мостове и настилки) били нужни 42 млн. лв., които общината се надява да получи от държавата.
По-малко улици ще се преасфалтират
Почти 2 пъти по-малко улици в сравнение с 2008 г. ще бъдат ремонтирани основно т.г. в София заради финансовата криза, обясни зам.-кметът Александър Цветков. Сега щели да бъдат поправени 50 пътя в крайните квартали, което ще струва около 8 млн. лв. По други 1090 улици са били изкърпени дупки.
По-малкото пари за пътните артерии били и заради спешната нужда от ремонт на мостове. Цветков обясни, че вече са уточнени първите 20 улици. Сред тях са ул. “Искър” в кв. “Горубляне”, ул. “Ангел Каралийчев” в кв. “Лозенец”, ул. “Еделвайс” в Горна баня, ул. “Жълтурче” в Курило, ул. “Несебър” в кв. “Факултета”, ул. “Беравица” в район “Люлин”, ул. “Добруджански край” в район “Красно село”. Останалите 30 предстояло да бъдат уточнени. Преасфалтирането ще се прави с нова технология, която дава възможност за ремонт на километър път на ден. Стартира изграждането и на продължение на ул. “Универсиада”, която ще свърже жк “Дружба” и жк “Младост”.
След 2011 година ще стигаме по-бързо до Централна гара
Сред другите мащабни проекти на Столичната община е пробивът “Ген. Данаил Николаев”. Това е чисто нов път, който ще свърже Централна гара със Сточна гара и ще премине през много частни имоти. Той ще разтовари трафика в центъра.
Стартът на строителството му бе даден преди седмици. Изграждането обаче се отлага от десетилетие поради проблеми с отчуждаването на имотите по трасето и липса на средства. Новата част от булеварда ще се строи на два етапа. Първият е от Централната автогара до ул. “Раковски”. Според плановете на кметството срокът за изграждането е 2010 г. “За втория етап до Сточна гара все още има съдебни дела по отчуждителни процедури”, обясни гл. архитект на София Петър Диков. Там кметството си е заложило срок 2011 г.
Започнатата отсечка ще е около 1,5 км, с по 3 ленти в двете посоки. Само отчуждаването на имоти по трасето е струвало 14 млн. лв. Още 7 млн. лв. ще излезе самото строителство, за което е обявена процедура за избор на изпълнител.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.