Отидете към основна версия

2 890 3

Перловската река да се скрие в тунел

  • тунелно строителство-
  • диков-
  • главен архитект-
  • софия
Най-удачният вариант за изграждане на метрото е чрез тунелно строителство. Снимки: М. Богданова

София може да бъде по-бързо и добре развита, ако използва подземния вид строителство. То може да бъде развито в четири посоки е мнението на Петър Диков, главен архитект на София.

1. Изграждането на метрото.
„Доказа се, че тунелното строителство е много по-добрия вариант за изграждане на подземната железница, отколкото откритото. Със сигурност това ще бъде заложено при изграждането на третия метродиаметър, като се има предвид, че той минава през повече урбанизирани градски части в сравнение с първия и втория”, посочва арх. Диков.

2. Строителството на големи транспортни артерии.
Един от големите примери тук е проектът, който се разработва за част от Южната дъга и западната част на Околовръстния път (връзката от резиденция Бояна до Автомагистрала „Люлин”). Тя е с дължина 8 км, като един километър ще бъде реализиран с тунел.

3. Решават се проблемите на вътрешноградските транзити.
„Ще решим няколко от най-тежките вътрешноградски транзити. На първо място бул. Евлоги Георгиев от НДК до Орлов мост. В историята на решаването на този проблем има много варианти – естакадни, кръстовищни и други, но започва проучване за решаването на този вътрешно градски транзит посредством тунелно строителство. Това според мен е едно от най-добрите решения”, допълва арх. Диков.

4. Решение на тежки инфраструктурни задачи.
Като пример главният архитект на столицата посочва районът на Перловската река между НДК и Театър „София”. Реката може да бъде вкарана в тунел и коритото й да бъде освободено за велоалеи и площадки за отдих. „В Испания има прекрасни примери за освобождаване на такива речни корита”, казва арх. Диков.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини