Пловдивският общински съвет ще гласува промени в условията за получаване на ведомствени жилища от общинари. Сега действащата наредба дава право на служители, които са работили минимум 5 години без прекъсване в администрацията да купят ведомствено жилище. Те, също така, трябва да са живели в него под наем поне 3 години. С новите промени сроковете се актуализират. Служителите в общинската администрация, които искат да си купят ведомствено жилище, вече ще трябва да са живели в него под наем минимум 5 години.
Що се отнася до хората, които се нуждаят от дом, но не работят в администрацията, изискванията са доста по-строги. Така например, за да кандидатстват за покупката на общинско жилище, те трябва да имат минимум 10 години адресна регистрация в Пловдив. Също така трябва 10 години да са живели в общинското жилище, за да имат право да го купят. Кандидат купувачите на подобни имоти, могат да ги придобият, ако не притежават други недвижимости или идеални части от недвижима собственост в страната.
Към момента над 300 е броят на картотекираните като крайно нуждаещи се. Те обаче чакат много дълго време. Причината е, че в Пловдив не се строят общински жилища, а съществуващите в 99% от случаите, след като изтече 10-годишният срок, се купуват от наемателите. Напускат подобни имоти само тези, които са изгонени принудително, защото не са си платили месечния наем или тези, които са починали.