Китайските предприемачи се принудиха да подаряват автомобили на клиентите, решили да купят от тях ново жилище. Причината е, че ограниченията в кредитирането на компаниите и инвестицията в строителството вкарват фирмите в дългове. Така например, China Merchants Shekou Industrial Zone Holdings Co раздава BMW Series 3 или X1 на тези, които купят от нея тристаен апартамент или мезонет в своя проект в Шанхай. Автомобилът или неговата стойност дефакто е отстъпка от имота в рамките на 10%, ако става дума за жилище от 89 кв.м, чиято цена е 621 000 USD.
В 646 национални проекта на China Evergrande Group базовата отстъпка от 11% достига до 26% за определена група купувачи. При това строителят е доволен от първоначалната вноска от 5%, в сравнение с обичайния депозит от 30%, който се изисква от местните институции.
Бонусите и отстъпките показват, че предприемачите затънали в дългове, пускат в действие всички механизми за повишаване на приходите. През първото полугодие секторът се сблъска с рекордна задлъжнялост в размер на 23 млрд. USD.
В същото време решимостта на Китай да държи под контрол цените на жилищата направи по-трудна за предприемачите възможността бързо да получават пари в брой от продажбите на имоти. Според анализатори, финансирането се превръща в голям проблем дори за големите играчи в строителния сегмент.
Предприемачите в съседен Хонг Конг също предлагат редица бонуси при покупка на жилище, като например безплатна почивка, туристически пакети, улеснена процедура по вземане на ипотечен заем. Това е доказателство, че един от най-горещите имотни пазари на планетата, може в крайна сметка да се охлади. В същото време страната продължава за обмисля въвеждането на още ограничения.