Отидете към основна версия

8 301 6

Наситен сегмент от пазара на недвижими имоти

  • мол-
  • търговски център-
  • търговски площи-
  • софия-
  • българия

Пик на новооткритите площи в търговски центрове

Снимка: М. Богданова ©

Пазарът на площи в търговски центрове е сравнително наситен. Факт е липсата на нови проекти, които да излязат в следващите 18-24 месеца. Обзавеждането за дома, детските и спортните стоки, дискаунт веригите са сред бързо развиващите се категории. Сред примерите е полската дискаунт верига Pepco, която е най-динамично растящият търговец у нас с 20 локации към третото тримесечие. През деветмесечието първи магазини у нас отвориха детската марка за дрехи Brums, италианската марка за бельо Tezenis и японската Miniso. Също така на пазара се наблюдаваше и частично преструктуриране на водещи търговски центрове в София и откриванията на Delta Planet във Варна и Plovdiv Plaza в Пловдив доведоха до ръст на новооткритите магазини през деветмесечието на 2019 г.

„През изминалите месеци отбелязахме пик на новооткритите площи в търговски центрове в резултат от икономическата активност и силния наемен пазар от последните две години. Липсата на нови проекти в строеж в големите градове обаче ще успокои пазара през следващите тримесечия, като едновременно с това прогнозите ни са за намаляващ дял на свободните площи и плавен ръст на наемите в топ локациите в моловете и на търговските улици“, казва Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton.

Акцентът през следващите тримесечия ще бъде върху обновяването на работещи търговски центрове в София и в страната, като на места тези процеси са в напреднала фаза. Целта на тези преустройства е търговските центрове да оптимизират съществуващия микс от наематели, както и да разширят клиентската си база.

През третото тримесечие средният наем за 100 кв. м магазин на отлична локация във водещите търговски центрове в София достига 39 евро/кв. м, а на търговските улици - 56 EUR/кв.м.

Поставете оценка:
Оценка 2 от 6 гласа.

Свързани новини