В началото на 2019 г. генералния директор на малайзийската нискотарифна авиокомпания – AirAsia, която е една от най-големите в Азия, Тони Фернандес, похвали вкуса на бордната храна и заяви, че тя заслужава да се предлага и на земята. Година по-късно това вече е факт. Първият fast food ресторант на авиокомпанията се намира в търговския център Mid Valley в Куала Лумпур.
Заведението се състои от ресторант за бързо обслужване Santan, едноименния бранд на превозвача и кафетерията от марката T&Co. Плановете са до края на текущата година AirAsia да разполага с пет такива точки за бързо хранене, а в средносрочен план (от 3 до 5 години) броят на ресторантите трябва да нарасне до 100. Те ще бъдат на принципа на франчайза.
От малайзийски Santan се превежда косово мляко, което се явява важна съставка в кухнята на югоизточна Азия. През 2015 г. AirAsia ребрандира храната си под това име, като подчертаваше, че менюто включва известни национални ястия от региона. От авиокомпанията се надяват, че поради спецификата на региона техните ястия за бързо хранене могат да се конкурират успешно с американските и европейските марки.
Цената на ястията в AirAsia започва от 12 малайзийски рингита, което прави 5.20 лв., а за 15 рингита – 6.50 лв., се предлага меню от ястие и напитка.
Храната също така може да се поръчва и през сайта на авиокомпанията и чрез мобилното приложение T&Co. Допълнителни бонуси има за редовните пътници, които разполагат с карта, в която се събират бонус точките от прелетените километри.