Луксозните апартаменти в Малайзия са с между 4 и 6 пъти по-евтини от тези в Сингапур, с което страната безспорно привлича много повече чуждестранни инвеститори. През последното тримесечие на 2019 г. средната цена на лукс жилищата е била 98 000 USD, което само с около 1000 USD по-евтино спрямо същия период на 2018-а, сочат данните на Националния информационен център относно собствеността. В началото на 2020 г. значително се увеличи срокът на „престоялите” оферти. Специалисти отбелязват, че пандемията от коронавирус е оживила дори сегмент като например тази на земеделските имоти.
След като малайзийският имотен пазар „прегря” през 2011 г., правителството предприе редица мерки за охлаждане, включително ограничаване на стандартното кредитиране и минималните ценови прагове за чуждестранните купувачи, припомнят брокери.
Транзакциите стабилно отчитаха спад, като достигнаха дъното през 2017-2018 г. През миналата година правителството още повече понижи праговете за чуждестранни инвеститори в жилища – от 231 000 USD на 140 000 USD, макар не всеки щат да въведе въпросните ограничения.
До началото на пандемията най-много сделки бяха регистрирани в щата Пенанг, който обхваща остров Пенанг и град Себеранг Перай на Малайзийския полуостров. Някога наричана Силициевата долина на Изтока, щатът силно развива технологичния сектор, който привлича специалисти от чужбина. Средната цена на жилищата там е 101 000 USD, което е над средното за страната, но малко по-евтино от средните стойности в Куала Лумпур, които са 180 000 USD.
На остров Пенанг парцелите за жилищно строителство са ограничени. Цените на имотите варират от 185 000 USD до 3.5 млн. USD в зависимост от местоположението. Жилища могат да се продадат както за 92 000 USD, така и за 1.16 млн. USD. В същото време 83% от местното население избира жилища в долната граница на средния ценови клас.
Анализатори отбелязват, че Малайзия запазва своята привлекателност за чуждестранните купувачи, най-вече благодарение на разумните цени на хранителните стоки и имотите. Също така предлага отлични медицински условия и широко се използва като втори език английския. Повечето чуждестранни купувачи идват от Китай, Южна Корея, Япония, Хонг Конг, Бангладеш и Великобритания. По-малко са от Тайван, Индия, Сингапур, Индонезия и САЩ.