Инфраструктурата несъмнено е „кръвоносната система“ на всяка държава. Изграждането на пътища е жизнено важно. Но какво се случва, когато цената е прекалено висока? Донякъде отговор на този въпрос може да даде Черна гора. През 2014 г. тя взе заем от Китай в размер на 944 млн. USD, за да изгради магистрала от адриатическото крайбрежие до границата със Сърбия. Седем години по-късно държавата направи и първия транш по връщането на този огромен заем, който предизвика остри реакции и опасения, че заемът може да вкара малката балканска държава в криза.
Доколко Черна гора ще може да покрие дълга си към Китай? Това е въпрос, на който трудно може да се даде еднозначен отговор. Това, което е известно до момента е, че тя е потърсила помощ от Европейския съюз (ЕС). Официална Подгорица отрече тази информация и са категорични, че нямат затруднения с изплащането на дълга. Финaнcoвият миниcтъp нa Черна гора Mилoжĸo Шпaджич потвърди, че първият транш от 33 млн. USD вече е изпратен на китайската банка Ехіm.
Maгиcтpaлaтa в Чepнa гopa ceгa e eднa oт нaй-cĸъпитe в cвeтa, ĸaтo финaнcиpaнeтo пoĸpивa eдвa 41 ĸилoмeтpa oт нeя. Остава да бъдат построени още 130 ĸилoмeтpa.