Отидете към основна версия

3 923 7

Последствията от напускането на световни хотелски вериги (ЧАСТ I)

  • хотели-
  • русия-
  • чуждестранни-
  • вериги

По правило 99% от хотелските съоръжения са собственост на руски компании

Снимка: Shutterstock

През пролетта и лятото на 2022 г. повечето световни хотелски вериги спряха дейността си в Русия или напълно напуснаха страната. В същото време експерти от туристическата индустрия и представители на хотели, които продължават да работят в Русия, смятат, че тези промени няма да има толкова силно въздействие върху местния пазар. Какво е мнението на представителите на хотелите Four Seasons, Kempinski и Ritz Carlton и как работят в новата реалност?

InterContinental Hotels Group и Hyatt Hotels бяха едни от първите, които реагираха на "военната спецоперация" на Русия в Украйна. Те казаха, че ще спрат откриването на нови хотели и всякакви нови инвестиции в Русия. В същото време компаниите продължиха да плащат заплати на служителите и да работят с вече отворени хотели. Но тогава Hyatt Hotels заяви, че ще спре и оперативното управление на хотели в Русия. В резултат на това хотел Hyatt Regency Sochi промени името си на Grand Karat Sochi от 15 април.

През юни международните компании продължиха да се оттеглят от руския пазар. Хотелската верига Marriott International, която също затвори местния си офис през март, обяви пълно спиране на дейността си в Русия. Компанията заяви, че санкциите правят невъзможно работата на руския пазар. Освен това пресслужбата на Marriott подчерта, че хотелският франчайз също няма да работи. Компанията отдели 1 млн. USD от вътрешни фондове за служители на мрежата в Русия и Украйна, за да им помогне с преместването.

През 2019 г. хотелската верига Marriott International зае първо място в класацията „Най-големите хотелски вериги в Русия“ според Forbes. Компанията притежава 29 обекта в 13 области на страната. Пет хотела под марката Marriott, които работят в Москва, принадлежат на групата Safmar на бизнесмена Михаил Гуцериев. Marriott Tverskaya, Marriott Royal Aurora, Marriott Grand Hotel, Sheraton Palace и National Luxury Collection Hotel се управляват от британската компания Interstate Hotels & Resorts. Тези хотели продължават да работят в Русия, без да променят името си.

Много експерти смятат, че напускането на световните хотелски вериги няма да има голям ефект върху индустрията в Русия. Ръководителят на Федералната агенция по туризъм Зарина Догузова казва: „Това е като с Booking: като цяло е жалко, ние разбираме техния принос за развитието на туризма. Основното е, че всички хотели ще продължат да работят. И днес се отварят допълнителни възможности за нашите хотелски вериги, които вече са доста, а скоро, сигурна съм, ще бъдат още повече. Ще се фокусираме върху подкрепата и развитието им.“

Президентът на Националния съюз на хотелиерската индустрия (OSIG) Алексей Волков също не смята напускането на марките от Русия за катастрофа: „Само марките напускат. По правило 99% от хотелските съоръжения са собственост на руски компании или бенефициенти. Всички екипи, които работят в съществуващите съоръжения, ще продължат да го правят. Волков е сигурен, че с подкрепата на правителството, консолидацията на руските инвеститори и създаването на допълнителни условия незавършените проекти, които са останали без чуждестранни инвестиции, могат да бъдат прехвърлени на местни управляващи компании и пуснати в експлоатация в бъдеще под руски марки.

В резултат на напускането на Marriott International московският хотел Ritz-Carlton промени името си. На 7 юли хотелът започна да работи под марката The Carlton Moscow. Според Оксана Леоненко, управител на хотела, тези промени са имали малък ефект върху работата на хотела. „Юридическото лице не се е променило, собствениците са същите. Стандартите, процедурите и културата са останали същите. Инструментите за работа се променят: например бяха необходими нови системи за проследяване на предпочитанията на гостите и софтуер. Коригираме дистрибуторската мрежа и стартирахме собствен уебсайт“, казва Леоненко.

Тя потвърждава, че прекратяването на сътрудничеството с Marriott International не засяга работата на хотела по отношение на обслужването на гостите. Те няма да почувстват никаква промяна. „Ние не сме на общия сайт на Marriott.com и не можем да спечелим точки Marriott Bonvoy. В противен случай гостите получават всички привилегии по предишната програма за лоялност“, коментира управителят на хотел The Carlton Moscow.

Тя е съгласна с експертите, че напускането на големите вериги ще даде тласък на развитието и усъвършенстването на техните собствени продукти за хотели в Русия в областта на изживяването на гостите и IT решенията, ще позволи на местните доставчици на храни, напитки, текстил, почистващи продукти и други стоки, за да бъдат по-видими, ще увеличи значението на посредниците във веригата хотел-гост, а именно туроператорите и туристическите агенции. „Наличието на големи марки има благоприятен ефект върху развитието на международния туризъм, сега ще трябва да инвестираме повече в кампании за популяризиране на Москва като туристическа дестинация“, отбелязва Леоненко.

Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 15 гласа.

Свързани новини